Atheïstische boodschap langs A4 bij Schiphol
Drie humanistische organisaties zitten achter het atheïstische billboard van 9 bij 12 meter. Zij sluiten daarmee aan bij eenzelfde initiatief in Groot-Brittannië, waar bussen rondrijden met een soortgelijke atheïstische tekst.
Het atheïstische reclamebord siert vanaf midden maart twee weken lang het snelwegpanorama bij Schiphol. Initiatiefnemer en atheïst Floris van den Berg liet tegenover ANP weten dat de vliegtuigramp van woensdag, waarbij een Turks vliegtuig neerstortte in een weiland bij Schiphol en waarbij negen mensen om het leven kwamen, hier geen verandering in zal brengen. De initiatiefnemers hadden aanvankelijk moeite om hun reclameboodschap geplaatst te krijgen. CBS outdoor, de exploitant van buitenreclame in onder andere het openbaar vervoer, weigerde de reclameboodschap. Volgens Van den Berg meet het bedrijf hiermee met twee maten, omdat het wel christelijke reclameboodschappen en advertenties van de Bond tegen het vloeken plaatst.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaMet het reclamebord langs de A4 is het geld van de campagnevoerders op. De atheïsten gaan echter door met geld inzamelen om ook te kunnen adverteren in universiteiten en de metro van Amsterdam. (ANP)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid