Alleen goed design niet voldoende voor succesvolle huisstijl


Annette van den Bosch (49) promoveerde deze maand met een onderzoek over de invloed van huisstijlmanagement (corporate visual identity management) aan de afdeling Communicatiewetenschap van de Uni-versiteit Twente.
Volgens Van den Bosch dankt precies 50 procent van een goede huisstijl zijn succes aan interne factoren. De aanname dat een goed design met goede richtlijnen voldoende moet zijn voor een sterke visuele identiteit, blijkt dus onjuist te zijn.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Het belang van de resultaten: identiteit- en communicatiemanagers moeten zich inspannen voor een multi-disciplinaire aanpak, om succesvol te zijn bij het nastreven van een eenduidig beeld van de organisatie.
Want de huisstijl van een onderneming bestaat uit meerdere onderdelen: naam, logo en symbolen, typografie, kleuren, slogan en aanvullende grafische elementen, die worden toegepast op gebouwen, voertuigen, kantooromgeving en kleding.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid