Overslaan en naar de inhoud gaan

Alleen goed design niet voldoende voor succesvolle huisstijl

Maar liefst de helft van het succes van een huisstijl wordt bepaald door interne organisatiefactoren. Zo blijkt uit onderzoek.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Annette van den Bosch (49) promoveerde deze maand met een onderzoek over de invloed van huisstijlmanagement (corporate visual identity management) aan de afdeling Communicatiewetenschap van de Uni-versiteit Twente.

related partner content for mobile comes here

Volgens Van den Bosch dankt precies 50 procent van een goede huisstijl zijn succes aan interne factoren. De aanname dat een goed design met goede richtlijnen voldoende moet zijn voor een sterke visuele identiteit, blijkt dus onjuist te zijn.

Het belang van de resultaten: identiteit- en communicatiemanagers moeten zich inspannen voor een multi-disciplinaire aanpak, om succesvol te zijn bij het nastreven van een eenduidig beeld van de organisatie.
Want de huisstijl van een onderneming bestaat uit meerdere onderdelen: naam, logo en symbolen, typografie, kleuren, slogan en aanvullende grafische elementen, die worden toegepast op gebouwen, voertuigen, kantooromgeving en kleding.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in