Overslaan en naar de inhoud gaan

Advertentieprijzen van Meta en Google dalen door nieuwe reclamevormen

Techreuzen zien de advertentie-inkomsten stijgen, maar vragen minder per advertentie.
online adverteren
© Afbeelding: Shutterstock
online adverteren
© Afbeelding: Shutterstock

Het wordt steeds goedkoper om online te adverteren via Google en Meta (Facebook, Instagram). Dat komt omdat zij nieuwe advertentievormen introduceren, die de prijzen per advertentie omlaag brengen. En die advertentiemethoden zijn zo in trek dat de techreuzen hun reclame-inkomsten zien toenemen.

related partner content for mobile comes here

Goedkopere advertenties zijn meer in trek

Dat meldt Business Insider op basis van opgevraagde cijfers van grote marketeers en reclamebureaus die de prijzen van advertenties van grote techbedrijven bijhouden. 

Volgens Business Insider is de daling van advertentieprijzen opmerkelijk na de sterke stijging in 2021. De daling is onder andere toe te wijten aan bredere adoptie van reclamemethoden als Reels (Instagram) en Shorts (YouTube). Die nieuwe advertentievormen leveren per verkochte reclame minder op, maar zijn wel erg in trek. Zo verkocht Meta vorig kwartaal een derde meer advertenties op Facebook en Instagram dan vorig jaar. Ook Google slijt meer online reclames via zijn eigen diensten. 

Het volledige artikel is te lezen bij Business Insider.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in