Creatief met codes

Programmeurs zijn de nieuwe creatieven.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Coders zijn de nieuwe creatieven. Dat bleek vandaag ook weer tijdens ons bezoek aan één van de vele hackathons in California. Deze keer niet in San Francisco of Los Angeles, maar in het kleine kustplaatsje Santa Cruz.  150 studenten en zelfs een paar scholieren van 15 jaar komen hier bij elkaar om in 30 uur digitale tools te creëren voor de stad. Lokale bedrijven sponsoren de hack met 10.000 Dollar aan prijzengeld. De organisator laat duidelijk weten dat het zowel een maatschappelijk als commercieel doel heeft.”This is the perfect way to match students and companies”.

Steeds meer bedrijven als Vodafone en Linkedin gebruiken &;hacks&; om in korte tijd en voor een relatief laag bedrag aan nieuwe digitale innovaties te komen. 

Waarom worden hier geen creatieven voor uitgenodigd? Zij zijn het toch die met creatieve oplossingen komen? Klopt. Maar één ding hebben ze niet: de kennis om iets te maken. Met alleen art en copy gaan we de wereld niet meer veranderen.

Daarbij komt dat de coders van nu niet meer de nerds zijn van vroeger. Ze zijn communicatief en hebben stijl. Hun apps hebben impact, kunnen gebruikt i.p.v. bekeken worden en brengen daarom mensen in beweging. Coders worden steeds creatiever, dus creatieven: word steeds meer coder.

Bekijk het interview:

 

Over hackathons:

Coding for dummies: http://www.codecademy.com

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie