Overslaan en naar de inhoud gaan

Wolff en Sumarna nu echt naar Droga5

Bryan Wolff (22, copy) en Daniël Sumarna (25, art) gaan aan de slag bij het Droga5 in New York. Vorig jaar liepen ze er stage.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het  vertrok vorig jaar om af te studeren aan de Willem de Kooning Academie Rotterdam, richting Advertising, en werkte bij Achtung!, waar ze meewerkten aan en de voor het Stedelijk Museum.

related partner content for mobile comes here

Wolff: ‘Toen we vertrokken was er al besloten dat we terug zouden keren na school. Dit kwam voornamelijk door ons project voor New Museum, die ons in de kijker speelde. Omdat we ook wat studentenprijzen wonnen, kwamen we in aanmerking voor een visum.’

 

In een interview in Adformatie vorig jaar gaven Sumarna en Wolff het volgende antwoord op de vraag:

Jullie zijn angry young men, en hebben inmiddels een beetje ervaring: wat zouden merken absoluut niet meer moeten doen?

Sumarna: ‘De wereld is transparanter dan ooit. Dat betekent niet dat je levens hoeft te gaan redden, maar in ieder geval geen levens verpesten. Dat is het minimum. Bied meerwaarde. Dat kan in de vorm van entertainment, als service of met een functionaliteit zijn. Dat ligt maar net aan het merk.’

Wolff: ‘Wat sowieso geldt voor ieder merk is dat je positie moet durven innemen, in plaats van hetzelfde te doen als alle andere merken. Neem Puma dat zichzelf neerzet als hét merk van de ‘After Hours Athletes’ – noem ‘t cafésporten.

‘De nieuwe realiteit is om als merk tegelijkertijd realistisch én geloofwaardig te blijven. Er lijkt een marketingtrend te zijn om super-innoverend te willen zijn, maar de realiteit is dat niemand verwacht van een biermerk dat ze de wereld veranderen.’

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in