Winkelier met site loopt inkomsten mis
Klanten die eerst het assortiment op internet bekijken komen in 80 procent van de gevallen minder vaak in de winkel en weten van tevoren duidelijker wat ze willen kopen.
Daardoor komen impulsaankopen minder voor, concludeert econome Marije Teerling die 15 maart op de Rijksuniversiteit Groningen (RUG) tot doctor promoveert. Ze deed promotieonderzoek naar webwinkels.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaVolgens de econome is het ondanks de negatieve gevolgen toch goed voor winkeliers om een website te hebben. Een goede site verbetert de perceptie bij klanten, draagt het imago van het bedrijf en is een goed middel om een band met de consument op te bouwen.
De schadelijke gevolgen zijn volgens haar te beperken door website en winkel zoveel mogelijk te integreren. Dat kan bijvoorbeeld door klanten de mogelijkheid te geven een artikel op internet te bestellen en in de winkel zelf te komen afhalen (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid