Overslaan en naar de inhoud gaan

Winkelier met site loopt inkomsten mis

Winkeliers kunnen inkomsten mislopen als zij een informatieve website over hun zaak hebben.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Klanten die eerst het assortiment op internet bekijken komen in 80 procent van de gevallen minder vaak in de winkel en weten van tevoren duidelijker wat ze willen kopen.

related partner content for mobile comes here

Daardoor komen impulsaankopen minder voor, concludeert econome Marije Teerling die 15 maart op de Rijksuniversiteit Groningen (RUG) tot doctor promoveert. Ze deed promotieonderzoek naar webwinkels.

Volgens de econome is het ondanks de negatieve gevolgen toch goed voor winkeliers om een website te hebben. Een goede site verbetert de perceptie bij klanten, draagt het imago van het bedrijf en is een goed middel om een band met de consument op te bouwen.

De schadelijke gevolgen zijn volgens haar te beperken door website en winkel zoveel mogelijk te integreren. Dat kan bijvoorbeeld door klanten de mogelijkheid te geven een artikel op internet te bestellen en in de winkel zelf te komen afhalen (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in