Overslaan en naar de inhoud gaan

Tv-kijker wil actief meedoen

De relatie tussen de mens en zijn tv-toestel is de laatste jaren razendsnel veranderd. Individueel en interactief moeten de programma's…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het geruchtmakende interview van Martin Bashir met Michael Jackson kluisterde zo’n veertien miljoen Britse kijkers aan de buis. Maar zo’n hoge score voor een ‘gewone’ tv-uitzending is tegenwoordig een uitzondering: de hedendaagse kijker wil meer dan alleen maar zitten en informatie tot zich nemen. Hij wil actief meedoen, en de mogelijkheid hebben om datgene wat hem niet interesseert (reclamespotjes!) over te slaan of te vervangen door wél gewenste content.

related partner content for mobile comes here

De technologische ontwikkelingen bedienen de kijker wat dat betreft op zijn wenken (interactieve tv, apparatuur waarmee reclame kan worden uitgezeefd, et cetera) en geven hem ook nog eens een enorm scala aan keuzemogelijkheden. Daar komt nog bij dat de tv allang niet meer het belangrijkste medium in de huiskamer is, maar is verdrongen door de computer.

Wil hun tv-campagne effect hebben, dan zullen marketeers in moeten spelen op dit sterk veranderde tv-landschap. Bijvoorbeeld door de boodschap te ‘verpakken’ in de inhoud van een programma. Zo werken Pepsi en Nokia aan een tv-serie voor jongeren, Live from Tomorrow, die niet wordt onderbroken door reclame, maar waarin de producten en logo’s van de bedrijven zijn ingebed in het tv-programma zelf.

< SIZE=1>Bron: Admap<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in