Overslaan en naar de inhoud gaan

Telegraaf met Respectance in online herdenken

Telegraaf Media Nederland stapt samen met Respectance in online herdenken. De exploitatie van de website, het vormen van partnerships en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Telegraaf Media Nederland stapt samen met in online herdenken. De exploitatie van de website, het vormen van partnerships en een aantal e-commerce activiteiten worden ondergebracht bij de digitale uitgeeftak van het Nederlandse mediaconcern.

related partner content for mobile comes here

Op de community website Respectance.kunnen gebruikers een herdenkingspagina (tribute) aanmaken voor hun dierbaren en deze voorzien van tekst, foto’s, filmpjes en muziek. Bezoekers kunnen de tributes bekijken en hun eigen ervaringen, foto’s en beelden delen en toevoegen. Gebruikers kunnen een Tribute openbaar maken of slechts toegankelijk voor geselecteerde gebruikers. Coöperatieve vereniging Dela heeft inmiddels aangegeven aansluiting te zoeken bij dit initiatief als uitbreiding van de dienstverlening aan haar verzekerden..
In de VS ging dit 'emo-sociale netwerk' een jaar geleden al van start en heeft daar enklee duizenden profielen. In eigen land is ervoor gekozen Respectance te lanceren met een strategische mediapartner. Telegraaf Media Nederland zal ondersteuning bieden om Respectance te laten uitgroeien tot het grootste sociale netwerk voor het herdenken van bekende en onbekende overledenen. Zo worden 'op relevante momenten' tributes aangemaakt voor sterfgevallen die terugkomen in de nieuwsvoorziening . Ook worden er mediaconcepten ontwikkeld, waaronder mogelijk een tv-programma, dat zal gaan over het herdenken van personen en de rol van Internet hierin.

Richard Derks, een van de oprichters van Respectance: "De actuele berichtgeving van de nieuwsmedia binnen Telegraaf Media Nederland en het grote bereik in zowel print als internet was voor ons de reden om samen te werken in de vorm van een partnership. Behalve de goed gelezen familieberichtenpagina in De Telegraaf is er duidelijk een behoefte in het concern om ook ervaring op te doen met het herdenken van overledenen op Internet".

Voor Telegraaf Media Nederland biedt Respectance.nl de mogelijkheid een extra dimensie toe te voegen aan statisch nieuws. Maurits van Rijckevorsel, Internet Uitgever bij Telegraaf Media Nederland:, zietde berichtgeving over sterfgevallen op Respectance als een logische aanvulling op de familieberichten in de krant. 'Uiteindelijk zal ook voor dit onderwerp gelden dat veel van de berichtgeving zijn weg vindt naar Internet. Met Respectance bieden wij de mediaconsument een service om dit eenvoudig te kunnen doen.'
De samenwerking is een nieuwe ontwikkeling op het gebied van ‘user generated content’. Op termijn zal het ook mogelijk worden om vanuit Respectance te publiceren naar meerdere Nederlandse dagbladen in de vorm van overlijdensadvertenties. Van Rijckevorsel: "Wij denken dat een samenwerking met Respectance.nl kansrijk is vanwege hun ervaring op dit gebied, de delicate wijze waarop het onderwerp wordt behandeld en het bewezen succes in het buitenland van Respectance."

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in