Tasty Stories, lekker boek over visual brand identity


Alle voorbeelden verwierven internationaal aanzien door hun krachtige uitstraling: Chiquita, Perrier, Oxo, Jules Destrooper, Campari, KitKat, Tabasco, Duvel, LU, Douwe Egberts, Campbell’s, Maille, Kellogg’s, Coca-Cola, Heinz, Quality Street, La Vache qui rit, St.Raphaël, McDonald’s, Pepsi, Heineken, Van Nelle en La Baleine.
Het boek geeft voorbeelden aan de hand van een groot aantal illustraties variërend van oude posters tot de logo types die vandaag in gebruik zijn. Aan de hand van de illustraties probeert auteur Joke Gossé toe te lichten hoe visuele merkidentiteiten over de jaren veranderden en welke marketingstrategie daaraan ten grondslag lag. Meeste aandacht gaat uit naar typografie. De auteur volgde een opleiding design aan de Universiteit van Reading waar zij zich niet alleen richtte op de type face van design, maar ook de historische achtergrond ervan.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid