Overslaan en naar de inhoud gaan

Tasty Stories, lekker boek over visual brand identity

De kleine Belgische uitgeverij Luster heeft een boek uitgebracht rond de visual brand identity – logos, reclame en verpakking – van 23…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Alle voorbeelden verwierven internationaal aanzien door hun krachtige uitstraling: Chiquita, Perrier, Oxo, Jules Destrooper, Campari, KitKat, Tabasco, Duvel, LU, Douwe Egberts, Campbell’s, Maille, Kellogg’s, Coca-Cola, Heinz, Quality Street, La Vache qui rit, St.Raphaël, McDonald’s, Pepsi, Heineken, Van Nelle en La Baleine.

related partner content for mobile comes here

Het boek geeft voorbeelden aan de hand van een groot aantal illustraties variërend van oude posters tot de logo types die vandaag in gebruik zijn. Aan de hand van de illustraties probeert auteur Joke Gossé toe te lichten hoe visuele merkidentiteiten over de jaren veranderden en welke marketingstrategie daaraan ten grondslag lag. Meeste aandacht gaat uit naar typografie. De auteur volgde een opleiding design aan de Universiteit van Reading waar zij zich niet alleen richtte op de type face van design, maar ook de historische achtergrond ervan.  

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in