Overslaan en naar de inhoud gaan

RTL Nederland stelt Ellen van den Berghe aan als nieuwe CMO

Van den Berghe volgt Lucien Brouwer op, die eind vorig jaar RTL Nederland verliet na 'openhartige gesprekken' met de directeur.
Ellen van den Berghe
Ellen van den Berghe
© Foto: Tom Cornelissen
Ellen van den Berghe
Ellen van den Berghe
© Foto: Tom Cornelissen

Ellen van den Berghe (35) start per direct als nieuwe chief marketing officer van RTL Nederland. Ze werkt sinds 2011 bij RTL Nederland en vervulde het meest recent de rol van head of content van Videoland. Van den Berghe treedt in haar nieuwe functie als CMO ook aan tot de directie van RTL Nederland. 

related partner content for mobile comes here

Videoland uitbouwen

Ook blijft Van den Berghe hoofdverantwoordelijk voor de groei van Videoland, de streamingsdienst van RTL die in het najaar van 2022 ruim 1,109 miljoen abonnees had. 'Ik geloof dat we voor onze abonnees, makers en partners nog meer kunnen betekenen. Mijn eerste focus ligt op de groeistrategie en het verstevigen van onze partnerships. De ambitie is om van Videoland de nummer 1 streamer te maken.'

RTL zocht nieuwe CMO

RTL Nederland zocht een nieuwe CMO omdat Lucien Brouwer het bedrijf eind vorig jaar verliet. Hij gaf ook leiding aan Videoland. Brouwer stopte bij RTL na meerdere 'openhartige en constructieve gesprekken' gevoerd te hebben met RTL Nederland-directeur Sven Sauvé over de toekomst van Videoland en de positie van CMO. 'Daar is uitgekomen dat ik plaats ga maken, ik ga het missen maar ga met veel wederzijds respect RTL verlaten.'

Geen fusie tussen RTL en Talpa

De aanstelling van Van den Berghe volgt twee weken nadat de Autoriteit Consument & Markt (ACM) een streep zette door een fusie van RTL Nederland en Talpa. Volgens de toezichthouder zou de gefuseerde partij te machtig worden in het commerciële medialandschap. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in