Procter & Gamble snijdt in internetshops in VS
Volgens Vivienne Lee Bechtold, de P&G-directeur belast met 'global I-marketing knowledge and I-agency oversight' is in juli vorig begonnen met het verminderen van het aantal bureaurelaties. Dat aantal was destijds 40. Doel was het verminderen van kosten via een integratie van de online marketingprogramma's, meldt Adweek. Bechtold zelf: 'Wij zien onze bureaus graag als strategische partners en je kunt geen 40 strategische partners hebben.' P&G wilde minder bureaus hebben 'om uitvaring mee uit te wisselen, om samen te leren en te groeien.' De rest van de I-business wordt later dit jaar geconsolideerd, zo is de verwachting volgens Adweek.Volgens onderzoekbureau CMR in de VS heeft P&G in de periode januari-september 2001 niet meer dan ongeveer acht miljoen dollar uitgeven aan interactieve marketing.
De negen Amerikaanse internetbureaus die nog een relatie hebben met het bedrijf in Cincinnati zijn Novo, Targetbase, imc2, Arnold, Divine, Chemistri, Bridge, Northlich en Grey Interactive. Dit laatste bureau en Leo Burnett-dochter Chemistri maken onderdeel uit van de vaste reclamebureaunetwerken van P&G.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid