Overslaan en naar de inhoud gaan

Procter & Gamble snijdt in internetshops in VS

Procter & Gamble heeft 70 pct van zijn interactieve marketingactiviteiten ondergebracht bij in totaal negen Amerikaanse…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens Vivienne Lee Bechtold, de P&G-directeur belast met 'global I-marketing knowledge and I-agency oversight' is in juli vorig begonnen met het verminderen van het aantal bureaurelaties. Dat aantal was destijds 40. Doel was het verminderen van kosten via een integratie van de online marketingprogramma's, meldt Adweek. Bechtold zelf: 'Wij zien onze bureaus graag als strategische partners en je kunt geen 40 strategische partners hebben.' P&G wilde minder bureaus hebben 'om uitvaring mee uit te wisselen, om samen te leren en te groeien.' De rest van de I-business wordt later dit jaar geconsolideerd, zo is de verwachting volgens Adweek.Volgens onderzoekbureau CMR in de VS heeft P&G in de periode januari-september 2001 niet meer dan ongeveer acht miljoen dollar uitgeven aan interactieve marketing.

related partner content for mobile comes here

De negen Amerikaanse internetbureaus die nog een relatie hebben met het bedrijf in Cincinnati zijn Novo, Targetbase, imc2, Arnold, Divine, Chemistri, Bridge, Northlich en Grey Interactive. Dit laatste bureau en Leo Burnett-dochter Chemistri maken onderdeel uit van de vaste reclamebureaunetwerken van P&G.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in