Overslaan en naar de inhoud gaan

Podcast: impact maken met branding

Hoe vind je de balans tussen branding en keiharde conversies? Hoe kun je relevant zijn voor de consument en werkt massamedia nog wel?
Partner
Beeckestijn Business School

Werk verandert continu en dat vraagt om de juiste kennis en skills. Beeckestijn Business School helpt hiermee. Met compacte en praktische programma’s op verschillende niveaus binnen digital, marketing, cx, data en communicatie door 100% vakexperts.

Podcast over Branding
Podcast over Branding

In deze podcast van Studio Beeckestijn staat branding centraal. Het waarmaken van beloftes, daar gaat het écht om bij merken anno nu. Bart Meerdink gaat hierover in gesprek met Marcel Aalders. Marcel is merk- en marketingstrateeg en marketing & e-commerce director bij Carpetright. Ook is Marcel kerndocent bij de nieuwe opleiding Strategisch Brandmanagement van Beeckestijn Business School.

Branding met e-commerce & massamedia

Branding en e-commerce is een interessante combinatie, want hoe vind je de balans tussen aan de ene kant sturen op branding en aan de andere kant keiharde conversies? Hoe Carpetright dit aanpakt, legt Marcel uit. 

Ook wordt er een combinatie gemaakt met massamedia. Waarom zou je voor massamedia kiezen, is een Digital Only aanpak niet beter? Het is overigens lastig te meten wat de resultaten zijn van adverteren via radio en TV bijvoorbeeld. Hoe kun je je adspent hiervan verantwoorden? Dit en meer hoor je allemaal in deze podcast.

Merkstrategie

Wat de belangrijkste stappen zijn in een merkstrategie en hoe je relevant bent voor de consument legt Marcel uit. Hierbij gebruikt hij ING als voorbeeld. Het belangrijkste is: waarom mag jij er als merk zijn en waarom verdien jij de gunst van de consument? Consistentie en positionering zijn key, maar hoe valideer je of je op het goede spoor zit? Customer insights zijn cruciaal, maar wat moet je doen om tot relevante inzichten te komen? En hoe zorg je ervoor dat je de organisatie/directie meekrijgt? 

Al met al wordt er in deze podcast uitgebreid ingegaan op dit onderwerp aan de hand van leuke voorbeelden.

Beluister hier de podcast >>

Abonneren

Abonneer je op één van de kanalen van Studio Beeckestijn en mis niets.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
Beeckestijn Business School

Werk verandert continu en dat vraagt om de juiste kennis en skills. Beeckestijn Business School helpt hiermee. Met compacte en praktische programma’s op verschillende niveaus binnen digital, marketing, cx, data en communicatie door 100% vakexperts.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in