Overslaan en naar de inhoud gaan

Philippe Remarque stopt als hoofdredacteur Volkskrant en wordt journalistiek directeur Persgroep

Hij was negen jaar hoofdredacteur.
Philippe Remarque
Philippe Remarque
© YouTube
Philippe Remarque
Philippe Remarque
© YouTube

Philippe Remarque wordt per 1 september benoemd tot journalistiek directeur van de Persgroep voor zowel België als Nederland. Door deze benoeming stopt Remarque na ruim negen jaar als hoofdredacteur van de Volkskrant.

In zijn nieuwe functie geeft Remarque vorm aan de journalistieke kwaliteit en koers van de onderneming en komt hij in de groepsdirectie. Hij moet vooral de digitalisering van de journalistiek in goede banen te leiden. 

Naast journalistiek directeur wordt Remarque ook directeur-uitgever van de titels de Volkskrant, Trouw en Het Parool in Nederland. Erik van Gruijthuijsen, nu directeur journalistiek van de Persgroep Nederland, wordt directeur-uitgever van ADR Nieuwsmedia, de groep met AD, zeven regionale titels en videobedrijf MyChannels.

related partner content for mobile comes here

Philippe Remarque: 'Het is de taak van onze generatie om de journalistiek het digitale tijdperk in te loodsen, met behoud van inhoud en kwaliteit. De uitgever speelt daarbij een cruciale rol, heb ik gemerkt. Ik wil met de redacties de kansen van de digitalisering grijpen, valkuilen vermijden en nieuwe wegen inslaan. Door ICT, data en journalistiek slimmer te combineren, wil ik bijdragen aan de groei van het aantal lezers.'

De procedure voor het benoemen van de nieuwe hoofdredacteur wordt op korte termijn in gang gezet. Remarque blijft de Volkskrant leiden tot 1 september. 

Eerder dit jaar werd bekend dat hoofdredacteur Peter Vandermeersch vertrekt bij NRC.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in