Overslaan en naar de inhoud gaan

Met deze commercials won Maltesers gratis zendtijd

Het chocolademerk maakte creatieve commercials rondom de Paralympische spelen
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Chocolademerk Maltesers (onderdeel van Mars) mag voor 1 miljoen pond (1,2 miljoen euro) gratis reclame uitzenden op Channel 4 tijdens de Paralympische Spelen. Het merk won namelijk de Superhumans-wedstrijd van de Britse tv-zender. Dit is een verkiezing voor de meest creatieve campagne rondom de Paralympische spelen.

related partner content for mobile comes here

Diversiteit

Volgens Channel 4 zijn Maltesers en reclamebureau erin geslaagd diversiteit op een creatieve manier uit te beelden. In drie tv-reclames spelen acteurs met een handicap de hoofdrol. Volgens het merk is iedere commercial gebaseerd op een waargebeurd verhaal uit het leven van gehandicapten.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

In de eerste reclame vertelt een vrouw met een hersenaandoening over een gênant moment met haar nieuwe vriend. In de tweede zien we een vrouw die vertelt hoe ze tijdens een bruiloft de bruid aanreed met haar rolstoel.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

In de laatste commercial vertelt een dove vrouw in gebarentaal hoe de hond haar gehoorapparaat opat. De reclame wordt op tv uitgezonden zonder ondertiteling.

;s Dog

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

De tv-reclames zijn te zien tijdens de openingsceremonie van de Paralympische Spelen op 7 september.

Inspiratie

Jonathan Allan van Channel 4 : ‘We hopen dat de reclames van Maltesers en onze eigen commercial merken en bureaus inspireren om meer diversiteit in commercials te laten zien.’

De Superhumans-commercial van Channel 4 is de .

;re The Superhumans | Rio Paralympics 2016 Trailer

Channel 4 ontving bijna honderd inzendingen voor de Superhumans-wedstrijd. Andere kanshebbers waren Amazon (Lucky Generals), Dove (Ogilvy & Mather) en H&M (Adam & Eve/DDB). 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in