Met deze commercials won Maltesers gratis zendtijd
Chocolademerk Maltesers (onderdeel van Mars) mag voor 1 miljoen pond (1,2 miljoen euro) gratis reclame uitzenden op Channel 4 tijdens de Paralympische Spelen. Het merk won namelijk de Superhumans-wedstrijd van de Britse tv-zender. Dit is een verkiezing voor de meest creatieve campagne rondom de Paralympische spelen.
Diversiteit
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaVolgens Channel 4 zijn Maltesers en reclamebureau AMV BBDO erin geslaagd diversiteit op een creatieve manier uit te beelden. In drie tv-reclames spelen acteurs met een handicap de hoofdrol. Volgens het merk is iedere commercial gebaseerd op een waargebeurd verhaal uit het leven van gehandicapten.
NEW Maltesers Ad | New Boyfriend
In de eerste reclame vertelt een vrouw met een hersenaandoening over een gênant moment met haar nieuwe vriend. In de tweede zien we een vrouw die vertelt hoe ze tijdens een bruiloft de bruid aanreed met haar rolstoel.
NEW Maltesers Ad | Dance Floor
In de laatste commercial vertelt een dove vrouw in gebarentaal hoe de hond haar gehoorapparaat opat. De reclame wordt op tv uitgezonden zonder ondertiteling.
NEW Maltesers Ad | Theo's Dog
De tv-reclames zijn te zien tijdens de openingsceremonie van de Paralympische Spelen op 7 september.
Inspiratie
Jonathan Allan van Channel 4 vertelt Campaign: ‘We hopen dat de reclames van Maltesers en onze eigen commercial merken en bureaus inspireren om meer diversiteit in commercials te laten zien.’
De Superhumans-commercial van Channel 4 is de meest gedeelde Olympische campagne van 2016.
We're The Superhumans | Rio Paralympics 2016 Trailer
Channel 4 ontving bijna honderd inzendingen voor de Superhumans-wedstrijd. Andere kanshebbers waren Amazon (Lucky Generals), Dove (Ogilvy & Mather) en H&M (Adam & Eve/DDB).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid