Marco Louwerens head of content Southfields
Marco Louwerens treedt met ingang van 1 januari 2025 toe tot het managementteam van productiemaatschappij Southfields (onderdeel van Banijay Benelux) als head of content. Hij wordt eindverantwoordelijk voor alle content en de ontwikkeling van nieuw IP, zoals formats, series en documentaires. Daarnaast gaat hij een bijdrage leveren aan andere creatieve en inhoudelijke activiteiten binnen het bedrijf.
Louwerens vertrok in 2023 als directeur tv bij Talpa Network, waar hij vanaf 2018 actief was. Daarvoor was hij onder meer werkzaam bij Tros, Vara en John de Mol Productions en was hij formatontwikkelaar bij RTL. Later werd hij programmadirecteur van RTL 7 en RTL Z. Momenteel werkt hij als creative consultant.
Ernst Veldkamp, ceo van Southfields: 'Met Marco halen we een absolute topspeler binnen. Ons bedrijf groeit, en we hebben iemand met zijn kennis en ervaring nodig om onze creatieve ambities verder invulling te geven.'
Vacatures
Campagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuSenior communicatieadviseur Milieu & Veiligheid
Rijksinstituut voor Volksgezondheid en MilieuSenior PR & Communicatie Manager
Bobbery AmsterdamMarco Louwerens: 'Ik kende Southfields natuurlijk al langer en heb al de kans gehad om achter de schermen mee te denken bij een aantal projecten. Dat voelde als een voorbereidingsfase, maar nu ben ik klaar voor een groter toernooi. Het creatieve en innovatieve karakter van het bedrijf spreekt me enorm aan en ik ben trots dat ik deel mag uitmaken van dit dynamische team in de wereld van sportmedia.'
Louwerens blijft ook gedeeltelijk actief als zelfstandig creatief adviseur.
Reacties:
Om te kunnen reageren, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.
Ja, ik wil lid wordenLog InOm een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid