Overslaan en naar de inhoud gaan

Managing director Eric Kip vertrekt bij Global

Per 1 januari verlaat hij het bedrijf na bijna tien jaar.
Eric Kip
Eric Kip

Managing director Eric Kip verlaat per 1 januari na bijna tien jaar Global. Hij laat dat weten op LinkedIn. 'Ik voel dat dit het juiste moment is om mezelf opnieuw uit te dagen en op zoek te gaan naar een nieuwe omgeving waar nog veel moet worden opgebouwd.'

related partner content for mobile comes here

Hij blikt terug op alles wat de afgelopen jaren bereikt is met Global. ‘In deze periode is ons gemeentelijke portfolio aanzienlijk versterkt’, schrijft hij. ‘We hebben vele nieuwe gemeenten verwelkomd en belangrijke contracten verlengd. Soms hebben we bewust gekozen om dure concessies aan de concurrentie over te laten.’

Specifiek noemt hij de NS-concessie als een van de grotere uitdagingen en een belangrijke winst. Ook de digitale transformatie is een hoogtepunt. ‘Door strategische overnames van Centercom, MMD en Hillenaar, en deze verder te laten groeien, hebben we een uniek digitaal portfolio opgebouwd. In 2015 was onze digitale omzet nul procent, maar dit jaar zal maar liefst 60 procent van onze omzet digitaal zijn. Ook spelen we een leidende rol in de ontwikkeling van digitale programmatic advertising en zijn onze campagne performance-dashboards een voorbeeld voor de industrie.’

In 2019 en dit jaar won het bedrijf onder zijn leiding de Amma voor beste mediaexploitant.

Wie Kip gaat opvolgen, is nog niet bekend.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in