Overslaan en naar de inhoud gaan

Koffie met een muziekje bij Starbucks

Het succes van Starbucks is bekend. Drie lullige Frappacinootjes en een plakje cake voor het luttelijke bedrag van 15 dollar.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

En... lekker in een luie stoel in SOHO draadloos internetten onder het genot van een Machiatto met extra schuim. Starbucks is de plek tussen je huis en je werk en Howard Schultz van Starbucks doet er alles aan om 'the third place' zoveel mogelijk inhoud te geven.

related partner content for mobile comes here

Nu was er eens een franchisenemer in -volgens mij- San Francisco, CA. En die hield van relaxte muziek en zette in zijn Starbucks regelmatig een nieuw cd-tje op. Zijn klanten merkten het op en informeerde geregeld naar de nieuwe muziektoontjes.

De franchisenemer kocht vervolgens wat cd's in om geïnteresseerde klanten te kunnen servicen. Op een dag kwam Howard Schultz in de genoemde koffiebar.

Ook hij merkte de relaxte muziek op en hoorde de franchisenemer praten over zijn muziekactiviteiten en zijn passie voor relaxte muziek.

Howard maakte de franchisenemer direct hoofd van de nieuwe muziek-department van Starbucks, sloot een paar strategische allianties met platenmaatschappijen en met een en verkoopt nu in bijna elke Starbucks-en cd's en promoot te pas en te onpas de muziekactiviteiten op .

Uiteraard verkoopt Starbucks niet de muziek die je overal ?on- en offline- kunt kopen. Starbucks verkoopt alleen relaxte muziek en cd's die speciaal voor 'the third place' worden gemaakt. Geen volledig aanbod dus, maar slechts exclusieve distributie. Dat is 'the only way up' volgens good old Howard.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in