Koffie met een muziekje bij Starbucks


En... lekker in een luie stoel in SOHO draadloos internetten onder het genot van een Machiatto met extra schuim. Starbucks is de plek tussen je huis en je werk en Howard Schultz van Starbucks doet er alles aan om 'the third place' zoveel mogelijk inhoud te geven.
Nu was er eens een franchisenemer in -volgens mij- San Francisco, CA. En die hield van relaxte muziek en zette in zijn Starbucks regelmatig een nieuw cd-tje op. Zijn klanten merkten het op en informeerde geregeld naar de nieuwe muziektoontjes.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe franchisenemer kocht vervolgens wat cd's in om geïnteresseerde klanten te kunnen servicen. Op een dag kwam Howard Schultz in de genoemde koffiebar.
Ook hij merkte de relaxte muziek op en hoorde de franchisenemer praten over zijn muziekactiviteiten en zijn passie voor relaxte muziek.
Howard maakte de franchisenemer direct hoofd van de nieuwe muziek-department van Starbucks, sloot een paar strategische allianties met platenmaatschappijen en met een satalietradiostation en verkoopt nu in bijna elke Starbucks-en cd's en promoot te pas en te onpas de muziekactiviteiten op Starbucks.com.
Uiteraard verkoopt Starbucks niet de muziek die je overal ?on- en offline- kunt kopen. Starbucks verkoopt alleen relaxte muziek en cd's die speciaal voor 'the third place' worden gemaakt. Geen volledig aanbod dus, maar slechts exclusieve distributie. Dat is 'the only way up' volgens good old Howard.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid