Overslaan en naar de inhoud gaan

In no time van startup-idee naar serious enterprise

De businesscompetitie A2 Challenge manifesteert zich als kickstarter voor innovatieve startups. Dit jaar draait de A2 Challenge zijn tweede…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De businesscompetitie manifesteert zich als kickstarter voor innovatieve startups. Dit jaar draait de A2 Challenge zijn tweede editie met een 50% groter deelnemersveld en vooral veel kwaliteit onder de (aspirant) ondernemers. Het format van de competitie bewijst zijn waarde in de praktijk. In luttele maanden brengt het technici en creatieven van innovatief idee naar een serieuze businesscase.

related partner content for mobile comes here

Potentieel

A2 Challenge bevindt zich nu voor de derde ronde, daar waar het er werkelijk op aankomt: het businessplan. De tweede ronde laat zien welk potentieel er is. De winnaars zijn de startups Composite Cargo Container, een duurzame manier om lichtgewicht containers te maken van carbon; Crowdriding, een online platform om veilig en gemakkelijk je autorit te kunnen delen; Earthquake Awakening Warning System, een tool op een gsm die een aardbeving detecteert en alle gsm’s in een bepaald gebied een waarschuwing stuurt en , een App waarbij je onderdelen van een foto kunt taggen waardoor vrienden die mooie schoenen ook kunnen vinden en retailers leuke aanbiedingen kunnen doen (en de tagger belonen).

Verbinden = business

Hoewel de competitie zich concentreert rondom de A2 vertoont het deelnemersveld ook internationale uitschieters. De naam is metafoor voor versnelling en verbinding, want juist dat laatste brengt innovatieve ideeën tot wasdom. Mede-initiatiefnemer Auke Ferwerda: “Wij helpen deelnemers op weg, met het leggen van contacten, het vormen van waardevolle teams, het zoeken naar investeerders. En vooral ook dagen we ze uit. Onze coaches prikkelen met kritische vragen, kwesties waar ze onherroepelijk op zullen stuiten als ze de markt op gaan.”

Profiel starters

Het beeld dat de starters laten zien vertoont veel overeenkomsten. Aan creativiteit en technisch vernuft ligt het meestal niet, maar businessvoorwaarden zoals financieel inzicht en kennis van octrooi-en beschermingsmogelijkheden voor de prille vinding, zijn vaak onderbelicht. Auke: “Daar helpen we. En verder zien we dat technisch georiënteerde teams een oppepper kunnen gebruiken waar het gaat om marketing en verkoopvaardigheden en de marketeers juist beter moeten nadenken over hun technologie.”

in de A2 Challenge is nog mogelijk. Betekent wel dat je meteen moet komen met een bullit proof businessplan.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in