Overslaan en naar de inhoud gaan

Erik van Engelen verlaat Eneco Groep

De voormalig Marketeer of the Year (2015) gaat tijd vrij maken om op zoek te gaan naar een nieuwe uitdaging.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Erik van Engelen (1968) verlaat Eneco per 1 januari aanstaande. Van Engelen bekleedde vanaf 2009 verschillende functies bij Eneco. In 2014 werd hij aangesteld als directeur van de businessunit Consumenten. Die positie houdt hij tot aan zijn aanstaande vertrek.

related partner content for mobile comes here

Lef
In 2015 werd Van Engelen uitgeroepen tot Marketeer of the Year. De jury van die award roemde Van Engelen vooral om zijn marketinglef. De jury destijds: ‘In 2011 gooide Erik van Engelen het roer radicaal om binnen Eneco en legde hij de kiem die uiteindelijk, vier jaar later, zorgde voor zijn uitverkiezing tot Marketeer of the Year 2015. Om in de uiterst competitieve en complexe energiemarkt succesvol te worden, is het bedrijf tegen alle adviezen en verwachting pertinent gestopt met het inzetten op prijs. Met zijn focus op de twee krachtige duurzame proposities (HollandseWind en Toon), een bedrijfsbrede inzet op duurzaamheid en de klantgerichte aanpak van zijn marketingteam, heeft Van Engelen het gelijk aan zijn kant gekregen.’

Tijd maken
Van Engelen zegt na ruim acht jaar energietransitie zin te hebben in nieuwe vergezichten. ‘Ik ga op zoek naar weer een ondernemende en eindverantwoordelijke rol in een snel veranderende B2C omgeving. Een positie in een dynamische omgeving waar ik net zoveel impact kan maken als ik bij Eneco heb gedaan.'

Wie Van Engelen bij Eneco opvolgt is nog niet bekend.

Lees hier een interview met Erik van Engelen uit Tijdschrift voor Marketing uit 2014

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in