Douwe Egberts wordt 250 jaar en viert dat ook
Marketing-directeur Franc Reefman: ‘Op maandbasis koopt 70 procent van alle Nederlanders DE.’
De komende tijd ligt de focus voor een groot deel op de buitenshuis-markt. Café DE is daar een exponent van, er zijn er nu elf en dat moeten er meer dan 100 worden. Maar nog veel meer ligt de aandacht bij de kantorenmarkt.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDe spontane naamsbekendheid van het merk in de buitenshuismarkt is nog onvoldoende. Vaak is de koffie die men drinkt op kantoor of in het ziekenhuis van DE, maar niemand die dat weet. Aan die zichtbaarheid en branding van de out of home-markt wordt nu nadrukkelijk gewerkt. Er staan nu al 85.000 automaten van DE in het land, maar er is nog ruimte voor meer. Overal waar water en electriciteit is, kan een automaat komen, vindt DE. In de VS is inmiddels 50 procent van de koffieconsumptie buiten de deur. In Nederland komen we niet verder dan 25 procent.
Voor zijn 250e verjaardag heeft DE tal van activiteiten opgezet. Er is een speciale spaaractie, tentoonstellingen in Joure en Utrecht en er wordt flink gratis koffie geschonken. Ook wordt er speciale jubileumkoffie gemaakt en maakt TPG een DE-postzegel. Relaties en eigen medewerkers krijgen ook een feest.
Duidelijk wordt wel dat het succesnummer van DE, de Senseo, last heeft van de huismerken. DE en Philips hebben geprobeerd van de Senseo een gesloten systeem te maken, maar retailers brengen de Senseo-koffiepads gewoon onder het eigen huismerk op de markt. De rechter heeft dat na talloze zaken ook toegestaan. De koffiehuismerken hebben inmiddels al 15 procent van deze nieuwe markt in handen. In 2002 zijn in totaal 800.000 machines en 500 miljoen pads verkocht.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid