Overslaan en naar de inhoud gaan

CMO TikTok vertrekt abrupt, mogelijk gedwongen

De succesvolle CMO Nick Tran werkte sinds 2020 voor TikTok. Zijn vertrek komt onverwachts en zijn LinkedIn is nog niet aangepast.
TikTok
TikTok

De CMO van TikTok - Nick Tran - is abrupt vertrokken bij de razend populaire socialmedia-app. Dat bevestigt TikTok aan Adage. De reden voor zijn vertrek is onduidelijk. Volgens het doorgaans goedgeïnformeerde The Information hebben de bazen van TikTok Tran eruit gewerkt. Waarom dat gebeurd zou zijn, weet de nieuwswebsite niet. 

related partner content for mobile comes here

Succesvol

Het vertrek van Tran komt als een verrassing. Hij werkte pas sinds april 2020 voor de Chinese socialmedia-app en was als head of global marketing verantwoordelijk voor de marketingstrategie van de app. Met succes, want de naamsbekendheid en merkvoorkeur van TikTok is in de afgelopen twee jaar door het dak gegaan. Ook het aantal geregistreerde en actieve gebruikers is hard gestegen, waardoor TikTok meer geld verdient aan advertenties. 

Lees ook: TikTok heeft meer dan 1 miljard maandelijkse gebruikers

Tran zette als CMO onder meer samenwerkingen op met de bekendste TikTok-gebruikers, bijvoorbeeld om NFT's (Non-Fungible Tokens) te promoten. Daarnaast beheerde hij het enorme marketingbudget voor TikTok's online- en tv-advertenties. 

LinkedIn bijwerken

Onduidelijk is in hoeverre Tran wist dat hij zou stoppen bij TikTok. The Information schrijft op basis van twee anonieme bronnen dat de CMO gedwongen afscheid moet nemen. Op LinkedIn noemt Tran zich op moment van schrijven nog steeds CMO van TikTok. 

Voordat Tran bij TikTok aan de slag ging, bekleedde hij hoge marketingfuncties bij onder meer videostreamingsdienst Hulu en elektronicabedrijf Samsung.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in