80% van mobiele tijdsbesteding gaat naar apps (onderzoek)
Vooral games, nieuws, utility apps, and social network apps (oa Twitter/Facebook/Linkedin) zijn de grote tijdslurpers op mobiel.
Uit het Amerikaanse Flurry onderzoek met de naam “Flurry Five-Year Report: It’s an App World. The Web Just Lives in It” blijkt dat de consument gemiddeld 2 uur en 38 minuten per dag zoet is met haar smartphone of tablet. 2 uur en 7 minuten wordt daarvan gemiddeld gebruikt voor apps.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente Altena32% van de tijdsconsumptie in mobiele apps wordt gebruikt aan games en 18% aan Facebook. In het onderzoek komt naar voren dat binnen de Facebook app wordt ook vaak weer andere media wordt bekeken (oa Youtube).
Flurry: “Undeniable truth is that tablets and smartphones are eating up desktops, and notebooks and apps (including the Facebook app) are eating up the web and peoples’ time.”
De onderzoeksresultaten lijken een beeld te kunnen schetsen dat het mobiele web voor bedrijven niet interessant is. Het gaat echter om een totale tijdsbesteding. Partijen als Bol.com en Wehkamp hebben bijvoorbeeld veel succes met de verkopen via hun mobile site. De consument is daar echter maar een zeer beperkte tijd op hun mobiel mee bezig.
MobileMarketing.nl 2013
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid