Overslaan en naar de inhoud gaan

80% van mobiele tijdsbesteding gaat naar apps (onderzoek)

Vaak wordt op MobileMarketing.nl gesproken over de vele voordelen van mobile website ten opzichte van mobile apps. Uit recente…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vooral games, nieuws, utility apps, and social network apps (oa Twitter/Facebook/Linkedin) zijn de grote tijdslurpers op mobiel.

related partner content for mobile comes here

Uit het Amerikaanse Flurry onderzoek met de naam blijkt dat de consument gemiddeld 2 uur en 38 minuten per dag zoet is met haar smartphone of tablet. 2 uur en 7 minuten wordt daarvan gemiddeld gebruikt voor apps.

32% van de tijdsconsumptie in mobiele apps wordt gebruikt aan games en 18% aan Facebook. In het onderzoek komt naar voren dat binnen de Facebook app wordt ook vaak weer andere media wordt bekeken (oa Youtube).

Flurry: “Undeniable truth is that tablets and smartphones are eating up desktops, and notebooks and apps (including the Facebook app) are eating up the web and peoples’ time.”

De onderzoeksresultaten lijken een beeld te kunnen schetsen dat het mobiele web voor bedrijven niet interessant is. Het gaat echter om een totale tijdsbesteding. Partijen als Bol.com en Wehkamp hebben bijvoorbeeld veel succes met de verkopen via hun mobile site. De consument is daar echter maar een zeer beperkte tijd op hun mobiel mee bezig.

MobileMarketing.nl 2013

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in