Overslaan en naar de inhoud gaan

4 trends voor najaar 2014 volgens Ikea

De woonketen heeft zelfs een rapport ontwikkeld om trends in kaart te brengen: Trend Report Herfst 2014.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In dit (pdf) kijkt Ikea naar maatschappelijke trends, de gevolgen voor het leven thuis en hoe deze veranderingen terugkomen in het assortiment van de winkels.

related partner content for mobile comes here

Vier trends volgens de Zweden:

1. Groener leven

De verwachting is dat in minder dan 20 jaar 70 procent van de wereldbevolking in steden woont. Die verstedelijking is van grote invloed op het leven thuis, meent Ikea. Als gevolg is de behoefte aan natuur en een groener leven groter dan ooit. We willen weten wat we eten en waar het eten vandaan komt. 

2. ‘Downsizen’

In de stad woont men vaak kleiner dan daarbuiten. ‘Mensen hebben minder ruimte tot hun beschikking. Er is echter een nieuwe definitie van groot en klein, beweert Ikea. ‘Het gaat niet om hoe klein de ruimte is, maar om hoe we extra ruimte kunnen creëren.’

3. Creatief

Ikea geeft daarnaast aan dat, omdat ‘onze wereld gedomineerd wordt door technologie’, consumenten behoefte krijgen om zich creatief te uiten en met hun handen te werken.

4. ‘Kleur is terug’

Ikea: ‘Een ander antwoord op de technologische ontwikkelingen en de daarbij behorende strakke, sobere en gestroomlijnde uitstraling is de vraag naar kleur. Er is behoefte aan meer authenticiteit. Zoals ambachtelijke producten en rijke materialen.’ 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in