CMO Caroline van Turennout van Zeeman is tijdens Koffiedik Kijken Walk & Talk in Amsterdam is uitgeroepen tot beste voorspeller. Zij wint het Gouden Koffiekopje op basis van haar voorspellingen over de verspillende massa, het retaillandschap en groei.
Koffiedik Kijken geldt al jarenlang als hét Nieuwjaarsevenement waar de complete media-, marketing- reclame- en communicatiebranche het jaar gezamenlijk aftrapt. Dit jaar was er tijdens een foodwalk rondom Capital C in Amsterdam weer volop ruimte om te netwerken. Het evenement wordt georganiseerd door Adformatie, BvA, MWG en VIA. Result is trouwe partner van het evenement.
Tijdens Koffiedik Kijken geven toonaangevende sprekers van binnen en buiten het vak acte de présence. Patritia Pahladsingh (TBWA\Neboko), Frank Volmer (Ster), Titus van Dijk (Tonny Media) en Ruben Schreurs (Ebiquity) maakten video’s van hun voorspellingen die op de verschillende foodlocaties werden bekeken.
Presentator Rens de Jong en sidekick Susanne van Nierop (Adformatie) voelden de sprekers ter plekke aan de tand en vroegen deelnemers om hun mening. De podcast is hier te beluisteren:
De voorspellers
Patritia Pahladsingh is al ruim twintig jaar werkzaam in de reclame- en communicatiebranche en sinds 2019 managing director bij TBWA\Neboko.
- Mentaal welzijn is het woord van 2022. Het is nodig om talent binnen te halen / behouden
- We gaan minder op social media
- We gaan minder polariseren en merken hebben daarin een verantwoordelijkheid.
- Liquid reality: de metaverse breekt door in 2022 en is here to stay!
Bekijk hier de voorspellingen van Patritia:
Frank Volmer is sinds 2016 directeur van de Ster en daarvoor was hij jarenlang directeur van TMG Nederland.
- De fusie tussen Talpa en RTL gaat gewoon door
- Het nieuw te vormen bedrijf stopt met het betalen van surco
- Zigt wordt overgenomen door GroupM met als voorwaarde dat de werkwijze van Zigt moeten worden toegepast. Zij doen uurtje factuurtje, geld wordt niet verdiend door kickbacks.
- BvA gaat haar leden adviseren te stoppen met: het plaatsen van cookies, brandend content en te targetten op doelgroep 20-49
- Facebook halveert in beurswaarde
Bekijk hier de voorspellingen van Frank:
Titus van Dijk is een podcastliefhebber van het eerste uur. In 2018 stopte hij met zijn baan als strategie consultant bij Associate om zich op zijn eigen podcastbedrijf te storten, dat tegenwoordig bekendstaat als Tonny Media en bekende podcasts als De Zelfspodcast, Geuze & Gorgels en Marc-Marie & Aaf ontwikkelt.
- Microcontent is de trend: alle content wordt korter
- Podcast formats gaan terug naar een half uur, twintig minuten of zelf vijf minuten.
Bekijk hier de voorspellingen van Titus:
Ruben Schreurs is chief product officer bij Ebiquity. Hij kwam in deze rol terecht nadat zijn in 2017 opgerichte digitale consultancy-bedrijf Digital Decisions werd overgenomen door Ebiquity. Hij weet alles van de wereld van tech, digitale media en alle geldstromen die erachter zitten.
- Adverteerders gaan steeds vaker diversiteit meenemen als KPI in hun pitches bij bureau keuze
- Adverteerder gaan eisen stellen aan de content, bijv op het gebied van discriminiatie en racisme, van platformen waarop zij adverteren.
- Adverteerders gaan strakker regisseren op het waarborgen van de privacy van consumenten op digitale platformen. Adverteerders gaan de verantwoordelijkheid dragen voor de veiligheid van de eindgebruiker.
- Adverteerders gaan meer inzicht vragen in de sustainability van het adverteerders eco-systeem.
Bekijk hier de voorspellingen van Ruben: https://youtu.be/s9Fn5hUokVA
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!