Met de zilveren Leeuw voor DDB & Tribal Amsterdam bij Lions Health, staat Nederland nu op in totaal drie Leeuwen.
Van de zes nominaties bij de Promo & Activation Lions wist Nederland er twee te verzilveren. Wieden+Kennedy Amsterdam won zowel goud als zilver voor 'Chasing Horizons' van klant Citizen. De andere nominaties vielen niet in de prijzen.
Chasing horizons
Direct
De zes nominaties bij Direct ten spijt en ongetwijfeld tot teleurstelling van het Nederlandse jurylid Bram Tervoort, wist geen enkele Nederlandse inzending Leeuwen te winnen in die categorie.
Nederland haalt de shortlist bij Press en Mobile niet en dus blijft daar ook de teller op nul steken.
Grey London won de Grand Prix bij Promo & Activation voor Lifepaint (Volvo). De Grand Prix bij Direct ging eveneens naar Grey en Volvo. Grey New York won voor Interception.
Lifepaint
Interception
The Community/La Comunidad uit Miami, VS, won in Press een Grand Prix voor vier uitingen voor de stad Buenos Aires, ‘The Buenos Aires Public Bike System’.
The Buenos Aires Public Bike System
Bij Mobile was er een Grand Prix voor Google dat zelf een mobiele campagne ontwikkelde: Cardboard.
Cardboard
Alles over het 62ste Cannes Lions Festival lees je in het Cannes Lions dossier
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!