Overslaan en naar de inhoud gaan

The King has Arrived

Bud landt in Nederland
Partner
Schiphol Media

Schiphol is praktisch een stad op zichzelf. Met ruim een miljoen bezoekers per week, behoort het tot de Europese top en is daarmee een zeer interessante plek voor merken om zich te presenteren. Het premium out-of-home aanbod van Schiphol dat bestaat uit promopoints, analoge en digitale media, biedt daarbij unieke mogelijkheden. Nationale en internationale merken als Bacardi en ING, kiezen voor prominente aanwezigheid op deze exclusieve locatie met het doel de naamsbekendheid te vergroten of een uplift in verkoop te genereren. Amsterdam voert hierin de boventoon, maar ook de luchthavens van Eindhoven en Rotterdam behoren tot het netwerk van Schiphol. Deze veelzijdigheid biedt adverteerders de kans om te allen tijde de gewenste doelgroep te bereiken.

Bestickerde bagagebanden van BUD campagne
Campagne van Bud op Schiphol
Bestickerde bagagebanden van BUD campagne
Campagne van Bud op Schiphol

Eindelijk is het zover: The King of Beers is hier. Bud is de oceaan overgestoken, en iedereen zal het weten. Met een grootse campagne en strategie gericht op urban jongeren verwacht het grootste biermerk ter wereld een unieke positie in ons bierlandschap te veroveren. Sjors van Drie – senior brand manager van Bud – en Matthias Claes – trade marketing manager global travel retail – werken beiden aan de merkintroductie. Ze vertellen hoe het is om als vorst voet op vreemde bodem te zetten.

Bud schudt de boel op

Wij Nederlanders lusten wel een biertje. Of je er nu eentje in de kroeg of uit de koelkast haalt, de kans is groot dat je een oer-Hollands pilsje pakt. De vijf grootste merken in onze markt komen namelijk van eigen bodem. Ze smaken enigszins vergelijkbaar (relatief zwaar en bitter) en bedienen al generaties dezelfde hoofddoelgroep: vooral (witte) mannen. Dat kan ook anders, vindt Bud. Daarom mikt het internationale merk met zijn lichte, verfrissende pilsener en kenmerkende smooth taste op jongeren die zich niet in een hokje laten stoppen.

Bud uiting in Amsterdam
Bud uiting in Rotterdam

“Wij zijn de King of Beers en we geloven dat iedereen het in zich heeft om ook een King te zijn. Grootsheid komt niet vanzelf, een kroon moet je verdienen. Daarom stimuleren we mensen om er vol voor te gaan, kansen te grijpen en eindeloos veel positieve energie te stoppen in alles wat ze doen. Die mindset past perfect bij onze vooruitstrevende doelgroep.” Sjors van Drie – senior brand manager van Bud

Over de rode loper door Nederland

Bud is larger than life, en de naam spreekt van hier tot Tokyo tot de verbeelding. Voor de introductie in Nederland pakt The King of Beers dan ook flink uit. Er is geen ontkomen aan de campagne. Out of home, op tv en online is de boodschap luid en duidelijk: The King is Here. De grootsheid zit ‘m niet alleen in die zelfverzekerde boodschap, maar blijkt ook uit de formaten van de uitingen en high profile partnerships.

Onderdeel worden van een urban cultuur

Het nummer één biermerk ter wereld kiest er bewust voor om niet alleen op basis van pure brand power een plek in de markt te verwerven. Je kunt een paar maanden keihard roepen dat je er bent of je label op een paar populaire evenementen plakken, maar daarmee red je het niet op lange termijn. Om echt succesvol te worden, werkt Bud daarom samen met inspirerende talenten en bekende namen binnen fashion, music en art. Door te focussen op lokale urban lifestyle events en partnerships, nestelt Bud zich stukje bij beetje in onze cultuur en laat het merk zien dat het komt om te blijven.

Urban style
Urban style

Bold arrival op Schiphol

Een andere belangrijke samenwerking ging Bud aan met Schiphol. Want voordat het merk zich in Nederland zou vestigen, wilde het de markt met grootsheid betreden. En waar komen internationale bezoekers van naam aan in Nederland? Juist, op de luchthaven. Het werd een bold arrival, een statement: The King has Arrived. Bud drukte zijn stempel op de complete arrival flow. Enkele opvallende uitingen? Een takeover van diverse digitale schermen op de route richting de aankomsthallen, twee enorme billboards na de douane en als absolute klapper de branding van verschillende bagagebanden in de kenmerkende rood-zwarte huisstijl.

“Talkability is key voor deze campagne, dus we hebben samen met Bud bekeken hoe we op Schiphol het beste buzz rond het merk konden creëren. De grootsheid van de uitingen maakt sowieso de tongen los. Daarnaast zagen we veel reizigers selfies maken voor banners en lightboxen met The King has Arrived. De bagagebanden trokken in elk reclaimgebied alle aandacht naar zich toe. We zien het daarom als een mooi compliment dat Bud ook op andere luchthavens reclaimgebieden wil gaan branden.” - André Wilderdijk, key accountmanager Schiphol Media

Bud Uiting B-pier
Bud uiting reclaim

Doorpakken met retail

Nu de bold arrival in Nederland een feit is, richt Bud komende tijd alle pijlen op de verkoop. Met acties in het hele land worden mensen gestimuleerd om het iconische pils eens uit te proberen. Consumenten vinden het bier inmiddels in alle Nederlandse supermarkten en 1.300 horecazaken. Ook op Schiphol kunnen reizigers sinds kort kennismaken met de smooth taste van Bud. De promo’s in en rond winkels op de luchthaven zijn in november en december niet te missen.

“Schiphol is een van de belangrijkste luchthavens van Europa. De hoge bezoekersaantallen en opvallende mediaobjecten maken het een premium locatie, met alle positieve eigenschappen van een massamedium. Tel daar de creatieve vrijheid, proactieve aanpak en operationele flexibiliteit van het mediateam bij op, en je hebt een recept voor succes in handen. Deze campagne heeft onze verwachtingen dan ook op alle fronten overtroffen.” - Mathias Claes, trade marketing manager global travel retail

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
Schiphol Media

Schiphol is praktisch een stad op zichzelf. Met ruim een miljoen bezoekers per week, behoort het tot de Europese top en is daarmee een zeer interessante plek voor merken om zich te presenteren. Het premium out-of-home aanbod van Schiphol dat bestaat uit promopoints, analoge en digitale media, biedt daarbij unieke mogelijkheden. Nationale en internationale merken als Bacardi en ING, kiezen voor prominente aanwezigheid op deze exclusieve locatie met het doel de naamsbekendheid te vergroten of een uplift in verkoop te genereren. Amsterdam voert hierin de boventoon, maar ook de luchthavens van Eindhoven en Rotterdam behoren tot het netwerk van Schiphol. Deze veelzijdigheid biedt adverteerders de kans om te allen tijde de gewenste doelgroep te bereiken.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in