Overslaan en naar de inhoud gaan

Het verkoopgeheim van Air Mauritius? Mauritius!

Wat is bijna net zo mooi als een paradijselijk eiland? Plaatjes van dat eiland! Een banner met een hagelwit strand erop bijvoorbeeld
Partner
Schiphol Media

Schiphol is praktisch een stad op zichzelf. Met ruim een miljoen bezoekers per week, behoort het tot de Europese top en is daarmee een zeer interessante plek voor merken om zich te presenteren. Het premium out-of-home aanbod van Schiphol dat bestaat uit promopoints, analoge en digitale media, biedt daarbij unieke mogelijkheden. Nationale en internationale merken als Bacardi en ING, kiezen voor prominente aanwezigheid op deze exclusieve locatie met het doel de naamsbekendheid te vergroten of een uplift in verkoop te genereren. Amsterdam voert hierin de boventoon, maar ook de luchthavens van Eindhoven en Rotterdam behoren tot het netwerk van Schiphol. Deze veelzijdigheid biedt adverteerders de kans om te allen tijde de gewenste doelgroep te bereiken.

Miniatuurvoorbeeld
Mauritius
© Amsterdam Airport Schiphol
Miniatuurvoorbeeld
Mauritius
© Amsterdam Airport Schiphol

Wijvende palmen boven een azuurblauwe zee. Ongerepte natuur die eindigt op een hagelwit zandstrand… O, hoe wonderschoon is Mauritius! Waarschijnlijk heb je al vijf keer naar de foto hieronder gekeken. Een plaatje zegt toch echt meer dan duizend woorden. Precies om die reden koos Air Mauritius voor een beeldcampagne op Schiphol, met daarin een hoofdrol voor – je raadt het al – Mauritius.

Sinds dit voorjaar vliegt Air Mauritius twee keer per week non-stop tussen Schiphol en Seewoosagur Ramgoolam International Airport, de internationale luchthaven van het eiland. In juli en augustus zelfs drie keer per week. Als toetreder op de Nederlandse markt wil de maatschappij bekendheid krijgen: zowel bij het Nederlandse als een internationaal publiek. Air Mauritius startte daarom een campagne op Schiphol.

Samenwerking met KLM

In Europa heeft Air Mauritius al voet aan de grond in Frankrijk. Om een bredere doelgroep te bereiken, is de maatschappij een code share-samenwerking aangegaan met KLM. Beide maatschappijen nemen om het halve jaar de vluchten voor hun rekening. Nederlandse reizigers kunnen nu non-stop naar het eiland vliegen, internationale passagiers profiteren van de vele overstapmogelijkheden op Schiphol.

Waarom hebben jullie op Schiphol geadverteerd?

‘We willen Air Mauritius onder de aandacht brengen van een grote groep reislustige mensen’, aldus Linda Morais, verantwoordelijk voor sales en passenger relations bij Air Mauritius. Linda: ‘Schiphol is daarvoor natuurlijk de perfecte plek. Niet alleen Nederlanders beginnen en eindigen hun reis daar; ook reizen er veel internationale passagiers vía Schiphol.’

Hebben jullie een specifieke aanpak gekozen?

‘We hebben voor deze campagne een duidelijke keuze gemaakt. We hebben vooral de schoonheid van Mauritius getoond. Dat is immers de reden waarom je er naartoe vliegt’. Op het gigantische Astrovision-scherm, een banner en de digitale schermen wilden we laten zien dat Mauritius ook een heel mooie bestemming is voor bijvoorbeeld natuur- en sportliefhebbers.’

Ben je tevreden met het resultaat?

‘Voor een eerste kennismaking met Mauritius en ons merk, is deze campagne erg zinvol. Ik kan natuurlijk geen harde relatie leggen, maar de traffic op onze website is enorm toegenomen. Ook krijg ik een hoop leuke reacties van collega-airlines en kennissen die de schermen hebben gezien. Dat geeft wel een kick!’

Hoe verliep het contact met Schiphol Media?

‘Dat ging allemaal erg prettig. Binnen onze doelgroep wilde ik nog een extra focus aanbrengen, door passagiers van en naar bestemmingen in Azië en het Midden-Oosten te laten kennismaken met Air Mauritus. Hun accountmanager Merijn Schildkamp adviseerde me te adverteren op de G-pier, waar veel vluchten richting die bestemmingen vertrekken en aankomen.’

En? Krijgen we komende winter nog meer beelden om bij weg te dromen?

KLM verzorgt de vluchten tijdens de winter. Ik verwacht dat zij de bestemming ook aandacht geven. Nu we meer naamsbekendheid krijgen, wil ik volgend jaar meer vertellen over ons product. Over onze nieuwe Air Airbussen A350 bijvoorbeeld. Of dat je Air Mauritius prachtig kunt combineren met andere bestemmingen. Denk aan Zuid-Afrika of Réunion, ten westen ligt van Mauritius. Ons doel is om vluchten vol te krijgen. Daar heeft deze campagne zeker aan bijgedragen.’

Schiphol Amsterdam Airport
Schiphol Amsterdam Airport Schiphol Media
Amstedam Airport Schiphol
Mauritius Schiphol Media

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
Schiphol Media

Schiphol is praktisch een stad op zichzelf. Met ruim een miljoen bezoekers per week, behoort het tot de Europese top en is daarmee een zeer interessante plek voor merken om zich te presenteren. Het premium out-of-home aanbod van Schiphol dat bestaat uit promopoints, analoge en digitale media, biedt daarbij unieke mogelijkheden. Nationale en internationale merken als Bacardi en ING, kiezen voor prominente aanwezigheid op deze exclusieve locatie met het doel de naamsbekendheid te vergroten of een uplift in verkoop te genereren. Amsterdam voert hierin de boventoon, maar ook de luchthavens van Eindhoven en Rotterdam behoren tot het netwerk van Schiphol. Deze veelzijdigheid biedt adverteerders de kans om te allen tijde de gewenste doelgroep te bereiken.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in