Overslaan en naar de inhoud gaan

Laat de krokodil in je los

#Crocodileinside. In juni lanceerde Lacoste haar nieuwste campagne waarin de iconische krokodil centraal stond.
Partner
Schiphol Media

Schiphol is praktisch een stad op zichzelf. Met ruim een miljoen bezoekers per week, behoort het tot de Europese top en is daarmee een zeer interessante plek voor merken om zich te presenteren. Het premium out-of-home aanbod van Schiphol dat bestaat uit promopoints, analoge en digitale media, biedt daarbij unieke mogelijkheden. Nationale en internationale merken als Bacardi en ING, kiezen voor prominente aanwezigheid op deze exclusieve locatie met het doel de naamsbekendheid te vergroten of een uplift in verkoop te genereren. Amsterdam voert hierin de boventoon, maar ook de luchthavens van Eindhoven en Rotterdam behoren tot het netwerk van Schiphol. Deze veelzijdigheid biedt adverteerders de kans om te allen tijde de gewenste doelgroep te bereiken.

Campagne Lacoste Lounge 1
Campagne Lacoste Lounge 1

Hoe zorgt een van 's werelds meest herkenbare merken ervoor dat het blijft opvallen en verleiden? Voor Lacoste is het antwoord #crocodileinside: een nieuwe campagne, waarin de iconische krokodil centraal staat. Het doel? De waarden en geest van Lacoste laten zien: vasthoudendheid en elegantie in elke omstandigheid, en bewegingsvrijheid boven alles.

Stijl in beweging

De campagne introduceert de nieuwe Lacoste Motion-collectie, die specifiek is ontworpen voor stadsreizigers. En waar trek je nou beter reizigers aan, dan op de drukste luchthavens ter wereld? Tijdens de campagne op Schiphol maken reizigers van over de hele wereld in Lounges 1, 2 en 3 kennis met de kledinglijn die innovatieve technieken combineert met elegante snitten.

Door de campagne in alle drie de lounges uit te voeren, bereikt Lacoste elke doelgroep: Europese reizigers, internationale avonturiers en jonge, energieke passagiers die met low-budget maatschappijen reizen. Lacoste claimt een share of voice van 60% in alle drie de lounges en gebruikt een mix van banners en digitale schermreclame om klanten naar de campagne te trekken.

De stap richting Schiphol

De wereldwijde campagne begon eind mei, in verband met de start van Roland Garros 2019. Lacoste's historische banden met het wereldberoemde Franse tennisevenement en de toernooidirecteur (ex-prof Guy Forget), maken de French Open met zijn 520.000 toeschouwers de ideale aftrap voor een campagne.

Schiphol werd dit jaar gekozen als plek om de internationale groei door te zetten. Aangezien Lacoste al actief was op de luchthavens van Parijs, Dubai en Londen, zag het merk Schiphol als de natuurlijke plek om een nieuw publiek aan te spreken. Niet alleen Nederlandse fans, maar reizigers uit heel Europa.

Overwinning in zicht

Lacoste complimenteert Schiphol Media voor de samenwerking en ondersteuning. Hun oog voor detail en selectie van de meest geïsoleerde en opvallende billboards in de lounges, gaven het team van Lacoste veel vertrouwen in een goed resultaat. Zodra de campagnecijfers bekend zijn, zullen ze deze zeker delen. In de tussentijd overweegt het merk al om volgend jaar een vergelijkbare campagne op Schiphol te doen. De perfecte reden om het team weer bij elkaar te krijgen en samen een nieuwe ace te slaan!

Campagne Lacoste Lounge 3

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
Schiphol Media

Schiphol is praktisch een stad op zichzelf. Met ruim een miljoen bezoekers per week, behoort het tot de Europese top en is daarmee een zeer interessante plek voor merken om zich te presenteren. Het premium out-of-home aanbod van Schiphol dat bestaat uit promopoints, analoge en digitale media, biedt daarbij unieke mogelijkheden. Nationale en internationale merken als Bacardi en ING, kiezen voor prominente aanwezigheid op deze exclusieve locatie met het doel de naamsbekendheid te vergroten of een uplift in verkoop te genereren. Amsterdam voert hierin de boventoon, maar ook de luchthavens van Eindhoven en Rotterdam behoren tot het netwerk van Schiphol. Deze veelzijdigheid biedt adverteerders de kans om te allen tijde de gewenste doelgroep te bereiken.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in