Overslaan en naar de inhoud gaan

Anatomie van een molloot

Nederlands grootste speurtocht Wie is de Mol? is weer begonnen! Er keken er bijna 3 miljoen Nederlanders (6+) naar de eerste aflevering.
Partner
Ster

Al sinds 1965 kun je bij Ster reclame inkopen rondom de content van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) op radio, televisie en online. Met onze reclameblokken bereiken we iedereen, op ieder moment van de dag, maar doen dat nét even anders. Zo onderbreken we geen programma’s met reclame en is er een beperkt aantal reclameminuten per uur, waardoor de impact van jouw campagne groter is. Onze kennis zetten we maar al te graag in voor jou! Zo versterkt Ster elke campagne met inzichten, kennis, kwaliteit en bereik. We denken dagelijks mee met onze klanten, nemen je mee in de nieuwste ontwikkelingen op gebied van media en reclame, en kunnen je altijd voorzien van advies op maat. Dankzij onze vaste prijzen weet je van tevoren waar je aan toe bent en kunnen we het hebben over de essentie: hoe kunnen we het aanbod van Ster zo optimaal mogelijk inzetten om jouw doelstelling(en) te bereiken?

Miniatuurvoorbeeld
© Fotocredits: AVROTROS
Miniatuurvoorbeeld
© Fotocredits: AVROTROS

Aan het begin van elk jaar merk ik dat bepaalde woorden weer vaker voorbij komen. Ik merk bij mezelf een ander soort taalgebruik. Ik heb het ineens over spreiden, vrijstellingen en molacties. Echte kenners weten al waar ik het over heb: Neerlands grootste speurtocht Wie is de Mol? is weer begonnen! Ik heb met veel plezier naar de eerste aflevering gekeken, en met mij keken er nog bijna 3 miljoen Nederlanders (6+) naar de eerste aflevering van het negentiende seizoen. Dat is het hoogste ooit voor een seizoensopener van WIDM. En de teller loopt nog door!

Geen spoilers, ik ga het nù terugkijken!

Niet alleen op de uitzenddag bereikt het programma een breed publiek. Bijna 750 duizend Nederlanders keken het programma een dag later. Dat is hoger dan voor elke andere seizoensopener van Wie is de Mol?. De streams van NPO Start zijn daarin nog niet eens meegenomen. Om het in perspectief te plaatsen: de allereerste aflevering in 1999 trok gemiddeld iets meer dan 800 duizend Nederlanders. We zijn ver gekomen, molloten!

Molloten: een breed en betrokken publiek

Het maakt niet uit wat je beroep is, waar je vandaan komt, hoe jong of oud je je voelt. Iedereen is welkom om zijn of haar theorieën te delen. Het kijkersprofiel van WIDM vormt een mooie afspiegeling van Nederland. Daarnaast weet het immens populaire programma met name ook de jongere doelgroep te bereiken.

Wie is de Mol? kijkcijfers

En we zijn betrokken kijkers. Niet alleen bij het hoofdprogramma, maar ook bij alles er omheen. Dat blijkt onder andere uit de cijfers van Moltalk en de app. De app was direct na de uitzending zo populair dat het even duurde voordat we konden checken hoe we er voor stonden in de vele poules. Daarnaast schakelde bijna 40% van de kijkers door naar Moltalk, om (net als ik) de molacties en potentiële hints door te nemen. Het zijn met name de jongere kijkers (25-45 jaar) die de kantinepraat van Margriet en Chris weten te vinden.

Wie is de Mol? kijkcijfers

Het is duidelijk, WIDM is een uniek programma wat wekelijks miljoenen Nederlanders uit alle lagen van de bevolking bereikt. Byron Sharp zou er trots op zijn. Wil je meeliften op dit enorme succes? Ster biedt al banner mogelijkheden in de app van Wie is de Mol? vanaf €1000. Mijn Molboekje ligt alweer klaar voor de komende aflevering, hopelijk beland ik niet weer in een Stine-tunnel... Wie verdenk jij?

Wil je meer weten? Neem vrijblijvend contact op met research consultant Sheng Song op sheng.song@ster.nl.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
Ster

Al sinds 1965 kun je bij Ster reclame inkopen rondom de content van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) op radio, televisie en online. Met onze reclameblokken bereiken we iedereen, op ieder moment van de dag, maar doen dat nét even anders. Zo onderbreken we geen programma’s met reclame en is er een beperkt aantal reclameminuten per uur, waardoor de impact van jouw campagne groter is. Onze kennis zetten we maar al te graag in voor jou! Zo versterkt Ster elke campagne met inzichten, kennis, kwaliteit en bereik. We denken dagelijks mee met onze klanten, nemen je mee in de nieuwste ontwikkelingen op gebied van media en reclame, en kunnen je altijd voorzien van advies op maat. Dankzij onze vaste prijzen weet je van tevoren waar je aan toe bent en kunnen we het hebben over de essentie: hoe kunnen we het aanbod van Ster zo optimaal mogelijk inzetten om jouw doelstelling(en) te bereiken?

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in