We duiken achter de schermen met Bloemenbureau Holland
Al meer dan 20 jaar maakt 180 Amsterdam wereldbekende marketinguitingen. Het wereldwijde ecosysteem van creativiteit, met het hoofdkantoor in Amsterdam, heeft hubs in Los Angeles, New York en MENA (Midden-Oosten en Noord-Afrika). Het bureau staat bekend om zijn 180 denken. Met de overtuiging dat er niets krachtiger is dan een nieuw perspectief, levert 180 Amsterdam zijn klanten ideeën die hen sneller naar een betere toekomst brengen. Met zo'n 300 medewerkers wereldwijd, gespecialiseerd in content creatie, data & analyse, social media, design, consultancy en productie, is 180 een plek waar 's werelds meest creatief ambitieuze mensen, organisaties en merken samenkomen. Niet om te kijken naar de wereld zoals die is, maar zoals die zou kunnen zijn. Ga voor meer informatie naar www.180global.com


Toen Bloemenbureau Holland ons vroeg om een nieuwe spraakmakende campagne, vonden we het tijd om het allemaal eens wat harder op de man te spelen. Tijd om te onderkennen hoe belangrijk het nou echt is wat bloemen doen en om de simpele waarheid te vertellen: we hebben meer bloemen nodig.
Bloemen geven hoop, liefde, drama en alles ertussenin. Elk moment van ons leven weten ze te verrijken - de grote en de doodgewone. En dat kun je nooit genoeg hebben.
In eerste instantie dachten we aan een collage van stockmateriaal, fotografie en illustratie. Samen met het Bloemenbureau en de productiemaatschappij veranderde dat echter al gauw in een shoot van 5 dagen met 48 acteurs in tientallen scènes vol menselijkheid en emotie.
Na het in elkaar puzzelen van al dat materiaal in de edit legden we er simpele neon-titels overheen. Maar toen: de woorden. Die werden tot leven gebracht door spoken word artist Dusty - in zowel zijn moedertaal Engels als het Nederlands. Zijn performance tilde de hele film naar een hoger niveau, met meer emotie en gravitas. Dankzij zijn stem voel je dat deze campagne ons echt allemaal aangaat.
Bloemen zijn belangrijk. Ze laten ons dingen voelen en uitdrukken. Dingen die ons definiëren als mens: rouwen en feestvieren, troosten en goedmaken, ‘sorry’ en ‘ik hou van je’ zeggen. En in een wereld die zich steeds meer optimaliseert richting klinisch beige, zijn gevoelens belangrijk, en wilden we dat het werk daar dichtbij bleef.
Kalle Hellzen, Executive Creative Director van 180 Kingsday
Al meer dan 20 jaar maakt 180 Amsterdam wereldbekende marketinguitingen. Het wereldwijde ecosysteem van creativiteit, met het hoofdkantoor in Amsterdam, heeft hubs in Los Angeles, New York en MENA (Midden-Oosten en Noord-Afrika). Het bureau staat bekend om zijn 180 denken. Met de overtuiging dat er niets krachtiger is dan een nieuw perspectief, levert 180 Amsterdam zijn klanten ideeën die hen sneller naar een betere toekomst brengen. Met zo'n 300 medewerkers wereldwijd, gespecialiseerd in content creatie, data & analyse, social media, design, consultancy en productie, is 180 een plek waar 's werelds meest creatief ambitieuze mensen, organisaties en merken samenkomen. Niet om te kijken naar de wereld zoals die is, maar zoals die zou kunnen zijn. Ga voor meer informatie naar www.180global.com
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid