Overslaan en naar de inhoud gaan

We duiken achter de schermen met Bloemenbureau Holland

180 Stories: we duiken achter de schermen om inzicht te krijgen in hoe ons werk tot stand komt.
Partner
180 Amsterdam

Al meer dan 20 jaar maakt 180 Amsterdam wereldbekende marketinguitingen. Het wereldwijde ecosysteem van creativiteit, met het hoofdkantoor in Amsterdam, heeft hubs in Los Angeles, New York en MENA (Midden-Oosten en Noord-Afrika). Het bureau staat bekend om zijn 180 denken. Met de overtuiging dat er niets krachtiger is dan een nieuw perspectief, levert 180 Amsterdam zijn klanten ideeën die hen sneller naar een betere toekomst brengen. Met zo'n 300 medewerkers wereldwijd, gespecialiseerd in content creatie, data & analyse, social media, design, consultancy en productie, is 180 een plek waar 's werelds meest creatief ambitieuze mensen, organisaties en merken samenkomen. Niet om te kijken naar de wereld zoals die is, maar zoals die zou kunnen zijn. Ga voor meer informatie naar www.180global.com

Miniatuurvoorbeeld
Stephane Lecoq & Wendy van Luyck
© 180 Stories Bloemenbureau Holland
Miniatuurvoorbeeld
Stephane Lecoq & Wendy van Luyck
© 180 Stories Bloemenbureau Holland

Toen Bloemenbureau Holland ons vroeg om een nieuwe spraakmakende campagne, vonden we het tijd om het allemaal eens wat harder op de man te spelen. Tijd om te onderkennen hoe belangrijk het nou echt is wat bloemen doen en om de simpele waarheid te vertellen: we hebben meer bloemen nodig.

Bloemen geven hoop, liefde, drama en alles ertussenin. Elk moment van ons leven weten ze te verrijken - de grote en de doodgewone. En dat kun je nooit genoeg hebben.

In eerste instantie dachten we aan een collage van stockmateriaal, fotografie en illustratie. Samen met het Bloemenbureau en de productiemaatschappij veranderde dat echter al gauw in een shoot van 5 dagen met 48 acteurs in tientallen scènes vol menselijkheid en emotie.

Na het in elkaar puzzelen van al dat materiaal in de edit legden we er simpele neon-titels overheen. Maar toen: de woorden. Die werden tot leven gebracht door spoken word artist Dusty - in zowel zijn moedertaal Engels als het Nederlands. Zijn performance tilde de hele film naar een hoger niveau, met meer emotie en gravitas. Dankzij zijn stem voel je dat deze campagne ons echt allemaal aangaat.

180 Stories Bloemenbureau Holland

Bloemen zijn belangrijk. Ze laten ons dingen voelen en uitdrukken. Dingen die ons definiëren als mens: rouwen en feestvieren, troosten en goedmaken, ‘sorry’ en ‘ik hou van je’ zeggen. En in een wereld die zich steeds meer optimaliseert richting klinisch beige, zijn gevoelens belangrijk, en wilden we dat het werk daar dichtbij bleef.

Kalle Hellzen, Executive Creative Director van 180 Kingsday

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
180 Amsterdam

Al meer dan 20 jaar maakt 180 Amsterdam wereldbekende marketinguitingen. Het wereldwijde ecosysteem van creativiteit, met het hoofdkantoor in Amsterdam, heeft hubs in Los Angeles, New York en MENA (Midden-Oosten en Noord-Afrika). Het bureau staat bekend om zijn 180 denken. Met de overtuiging dat er niets krachtiger is dan een nieuw perspectief, levert 180 Amsterdam zijn klanten ideeën die hen sneller naar een betere toekomst brengen. Met zo'n 300 medewerkers wereldwijd, gespecialiseerd in content creatie, data & analyse, social media, design, consultancy en productie, is 180 een plek waar 's werelds meest creatief ambitieuze mensen, organisaties en merken samenkomen. Niet om te kijken naar de wereld zoals die is, maar zoals die zou kunnen zijn. Ga voor meer informatie naar www.180global.com

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in