Overslaan en naar de inhoud gaan

Qatar Airways en 180 Kingsday nemen je mee naar ‘The World Like Never Before’

Qatar Airways begint het jaar met hun grootste en meest filmische campagne tot nu toe. Geïnspireerd op Hollywood
Partner
180 Amsterdam

Al meer dan 20 jaar maakt 180 Amsterdam wereldbekende marketinguitingen. Het wereldwijde ecosysteem van creativiteit, met het hoofdkantoor in Amsterdam, heeft hubs in Los Angeles, New York en MENA (Midden-Oosten en Noord-Afrika). Het bureau staat bekend om zijn 180 denken. Met de overtuiging dat er niets krachtiger is dan een nieuw perspectief, levert 180 Amsterdam zijn klanten ideeën die hen sneller naar een betere toekomst brengen. Met zo'n 300 medewerkers wereldwijd, gespecialiseerd in content creatie, data & analyse, social media, design, consultancy en productie, is 180 een plek waar 's werelds meest creatief ambitieuze mensen, organisaties en merken samenkomen. Niet om te kijken naar de wereld zoals die is, maar zoals die zou kunnen zijn. Ga voor meer informatie naar www.180global.com

Miniatuurvoorbeeld
The World Like Never Before
Miniatuurvoorbeeld
The World Like Never Before

“We willen inspireren en verrassen. Iedereen laten zien wat Qatar Airways te bieden heeft: toegang tot 160 bestemmingen over de hele wereld. Op een vernieuwende en creatieve manier, ‘Like Never Before’” aldus H.E. Akbar Al Baker, CEO van Qatar Airways.

In de film volgen we de reis van een gezin en zien we hoe Qatar Airways hun reis transformeert tot iets magisch. Alles wat het gezin onderneemt, wordt een ervaring als nooit tevoren. Van de romantische straten van Parijs en de ijsbaan in New York naar de drukte van Hong Kong. Maar ook het comfort en de rust van Qatar Airways’ A380 lounge en de verrassende mix van traditie en moderniteit in Doha, de basis van de luchtvaartmaatschappij. De film eindigt met het gezin in hun comfortabele Qsuite, in slaap vallend in hun award-winning flatbed.

De film is anders dan eerdere campagnes van Qatar Airways. “Reizen is in alle opzichten een droom, een magische fantasie. Daarom wilden we een film in de stijl van Hollywood, die niet zou misstaan op het witte doek,” vertelt Salam Al Shawa, senior vice president van Qatar Airways’ marketing en communicatie.

The World Like Never Before

‘The World Like Never Before’ werd bedacht en gecreëerd door 180 Kingsday – lead agency van Qatar Airways – en geproduceerd door het iconische productiebedrijf RSA Films (Ridley Scott Associates) uit Londen. De prachtig vormgegeven art direction biedt dezelfde 5-sterrenervaring als Qatar Airways. Het set design, de special effects en soepele choreografie zijn eerder te vergelijken met een Hollywood-film dan een commercial van een luchtvaartmaatschappij. Er werd gefilmd voor het grootste greenscreen van Europa met een echte ijsbaan en ontelbaar veel handgemaakte, gedetailleerde decorstukken en props. De productie werd geleid door regisseur Ben Scott (RSA Fims), director of photography John Mathieson (genomineerd voor twee Oscars voor ‘Gladiator’ en ‘The Phantom Of The Opera’) en productiedesigner Jonathan Lee (‘Star Wars Episode 2’ en ‘Elizabeth’). De post-productie werd gedaan door MPC in Amsterdam en Londen, bekend van ‘The Greatest Snowman’, ‘Jungle Book’ en ‘The Lion King’.

Kalle Hellzen, executive creative director van 180 Kingsday, is trots op deze samenwerking: “Qatar Airways is een bijzonder merk dat bijzondere ervaringen maakt. Ik ben trots op de manier waarop ambitie, talent en teamwork samen kwamen in deze campagne. Dit zet de toon voor de evolutie van het merk.”

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
180 Amsterdam

Al meer dan 20 jaar maakt 180 Amsterdam wereldbekende marketinguitingen. Het wereldwijde ecosysteem van creativiteit, met het hoofdkantoor in Amsterdam, heeft hubs in Los Angeles, New York en MENA (Midden-Oosten en Noord-Afrika). Het bureau staat bekend om zijn 180 denken. Met de overtuiging dat er niets krachtiger is dan een nieuw perspectief, levert 180 Amsterdam zijn klanten ideeën die hen sneller naar een betere toekomst brengen. Met zo'n 300 medewerkers wereldwijd, gespecialiseerd in content creatie, data & analyse, social media, design, consultancy en productie, is 180 een plek waar 's werelds meest creatief ambitieuze mensen, organisaties en merken samenkomen. Niet om te kijken naar de wereld zoals die is, maar zoals die zou kunnen zijn. Ga voor meer informatie naar www.180global.com

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in