Mindshare blijft in Nederland bureau Unilever, GroupM grote winnaar mediapitch
Harry Dekker: 'Nieuwe ontwikkelingen binnen Unilever vragen om een ander samenwerkingsmodel met onze bureaupartners.'
In de grootste mediapitch van het jaar is Unilever tot een besluit gekomen. GroupM (WPP) komt daarbij als winnaar uit de bus. Mindshare had al het grootste deel van het media-activiteiten in handen en dat blijft zo in de vijf belangrijkste markten Noord-Amerika, het Verenigd Koninkrijk, India, Indonesië en China.
Ook in Nederland blijft Mindshare het bureau voor Unilever. Het GroupM-bureau - afgelopen week bureau van het jaar bij de AMMA's - werkt al sinds 2005 voor Unilever. In 2015 werd het contract rond het omvangrijke planning- en buyingaccount verlengd en nu dus nogmaals.
Met zo'n 7,27 miljard euro aan jaarlijkse mediabestedingen is Unilever internationaal ook één van de grotere adverteerders.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid