Overslaan en naar de inhoud gaan

Mindshare blijft in Nederland bureau Unilever, GroupM grote winnaar mediapitch

Harry Dekker: 'Nieuwe ontwikkelingen binnen Unilever vragen om een ander samenwerkingsmodel met onze bureaupartners.'
Unilever
© ANP
Unilever
© ANP

In de grootste mediapitch van het jaar is Unilever tot een besluit gekomen. GroupM (WPP) komt daarbij als winnaar uit de bus. Mindshare had al het grootste deel van het media-activiteiten in handen en dat blijft zo in de vijf belangrijkste markten Noord-Amerika, het Verenigd Koninkrijk, India, Indonesië en China.

Ook in Nederland blijft Mindshare het bureau voor Unilever. Het GroupM-bureau - afgelopen week bureau van het jaar bij de AMMA's - werkt al sinds 2005 voor Unilever. In 2015 werd het contract rond het omvangrijke planning- en buyingaccount verlengd en nu dus nogmaals. 

Met zo'n 7,27 miljard euro aan jaarlijkse mediabestedingen is Unilever internationaal ook één van de grotere adverteerders.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in