Overslaan en naar de inhoud gaan

Leden geven akkoord voor fusie IAB Nederland en VEA

Marion Koopman voorzitter, Wendy Pouw wordt directeur.
VEIAB
Marion Koopman en Wendy Pouw
VEIAB
Marion Koopman en Wendy Pouw

De leden van IAB Nederland (100 procent) en VEA (89 procent) hebben tijdens een ingelaste algemene ledenvergadering met een grote meerderheid ingestemd met een fusie tussen beide brancheverenigingen. Een maand geleden hadden IAB en VEA het voornemen om samen te gaan al aangekondigd.

Het akkoord geeft de brancheverenigingen de ruimte om in de komende twee maanden de nieuwe (visuele) identiteit uit te werken, het integratieproces voor te bereiden en de statuten op te stellen.

Per 1 januari 2021 gaan de brancheverenigingen dan officieel samen verder gaan als een nieuw innovatief brancheplatform dat de hele marketingketen verbindt en de belangen van in totaal 260 leden behartigt.

related partner content for mobile comes here

Voltallig bestuur aangenomen

Ook het voorgestelde bestuur is tijdens de ingelaste ledenvergadering in zijn geheel door de leden aangenomen. Het nieuwe bestuur bestaat per 1 januari uit voorzitter Marion Koopman (huidige voorzitter VEA), vicevoorzitter Saskia Wagenmakers (huidige voorzitter IAB Nederland en net benoemd als Candid-cco), Gijs de Bruijn (Accenture Interactive), Joris Lak (Albert Heijn), Dick van der Lecq (DDB Unlimited), Yvonne Prins (UM Nederland), Atva van Zanten (Mindshare), Brian Hirman (GUC Agency/Intracto Group), Tim Geenen (LiveRamp), Dorine van Mullem (Talpa Network), Baba Touré (Hammerfest), Diana van Roest (Google) en Jos Govaart (Coopr).

Directeur van de nieuwe vereniging wordt Wendy Pouw. Talmon Kochheim, de huidige directeur van de VEA, blijft als adviseur betrokken.  

'De reacties vanuit de achterban op de voorgenomen fusie waren overwegend positief, zegt Marion Koopman. 'Na een jaar lang intensief gesprekken te hebben gevoerd was het voor ons niet meer dan vanzelfsprekend om de ambitie uit te spreken dat we samen verder wilden gaan.'

De brancheverenigingen streven om de fusie in twee maanden af te ronden. Volgens directeur Wendy Pouw is dat haalbaar. “Net als bij onze leden zijn de uitdagingen waar we mee te maken krijgen nooit eendimensionaal. Ze vragen om een grote diversiteit aan mensen en disciplines en laat dat nu precies zijn wat we door deze fusie hebben gecreëerd.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in