Overslaan en naar de inhoud gaan

FCB Amsterdam wint internationale pitch OnePlus

Art Heist is de eerste campagne binnen de samenwerking: een intensieve klopjacht op Instagram op dieven van OnePlus Nord-toestellen.
Oneplus
Oneplus

FCB Amsterdam heeft de internationale pitch voor smartphonemerk OnePlus gewonnen, samen met zusterbureaus uit het FCB-netwerk. 
De eerste campagne van de hand van het bureau is 'Art Heist'. 

Samen helpen de FCB-bureaus OnePlus met het ontwikkelen van campagnes door heel Europa, waar FCB Amsterdam verantwoordelijk is voor de Nederlandse en Belgische markt. De ambitie van het merk is de nummer één smartphone voor de jongere generatie te worden. Meer campagnes volgen in het najaar.  

related partner content for mobile comes here

'Vanaf het allereerst moment hebben de teams van OnePlus en FCB Amsterdam elkaar kunnen vinden in de zoektocht naar creatieve innovatie en de drang dit te vertalen in resultaatgerichte campagnes', zegt managing director Erwin van der Valk van OnePlus Nederland.
Jos Vis, ceo van FCB Amsterdam: 'OnePlus heeft ambities die ze bekrachtigen met de term: Never Settle. Onze FCB-lijfspreuk is Never Finished: we moeten ons altijd blijven ontwikkelen, het kan altijd beter. En dat is precies wat we samen gaan doen.'

 

Art Heist

Onlangs introduceerde OnePlus zijn eerste product uit de nieuwe, betaalbaardere smartphoneserie: de OnePlus Nord. Om een jonge, creatieve generatie te bereiken werkten FCB Amsterdam en OnePlus samen met Belgische designer Vexx, die vier OnePlus Nords omtoverde tot exclusieve kunstwerken. 

Er was alleen een probleem, de vier kunstwerken zijn door dieven uit de kluis van OnePlus gestolen. Zo werd de community van Vexx en OnePlus uitgedaagd om deel te nemen aan de Art Heist, waarmee je tijdens een intensieve klopjacht op Instagram op zoek moet gaan naar de dieven en de zes exclusieve kunstwerken.  

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

De speurtocht werd gehouden binnen het Instagramkanaal van OnePlus met behulp van twaalf carrousels. Achter deze carrousels ontvouwden zich twaalf stedelijke werelden, panorama's met allerlei hints en bovenal, de dieven met de telefoons.

Klant: OnePlus 
Verantwoordelijk: Kate Parkyn, Celina Shi, Mingming Yang, Wendy Hsieh, Sébastien Broekhoven, Nigel Rijkhoek, Thomas de Koning en Kayee Lam 


Bureau: FCB Amsterdam 

CCO: Massimo van der Plas 

Concept: Michael Kouwenhoven, Dimitri Hubregtse, Viet Ta Trong 

Digital Planner: Bram Draaijer 

Account: Miranda Honselaar, Fabienne Molleman 

Fotografie: John Spijker 

Beeldbewerking: Francois Veraart, John Spijker

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in