Overslaan en naar de inhoud gaan

Kika Douglas neemt positie Mervyn ten Dam over en treedt toe tot management Achtung!

Ze krijgt leiding over de vloer van Achtung, Studio Kraftwerk en Isobar, samen met Mark Muller en Daniel Sytsma.
Kika Douglas treedt toe tot managementteam van Achtung! 
Kika Douglas treedt toe tot managementteam van Achtung! 
Kika Douglas treedt toe tot managementteam van Achtung! 
Kika Douglas treedt toe tot managementteam van Achtung! 

Kika Douglas treedt toe tot het managementteam van Achtung! Ze gaat samen met Mark Muller en Daniel Sytsma als ecd de vloer leiden van Achtung, Studio Kraftwerk en Isobar Amsterdam. Jasper Jansen promoveert tot creative director. Daarnaast keren Vincent Versluis & Florian Hollander terug bij het bureau.

related partner content for mobile comes here

Douglas begon haar carrière bij JWT in Spanje en maakt daarna internationaal award winning werk voor onder andere Nike Women en Adidas Originals, bij AKQA, Johannes Leonardo en David&Goliath in de VS. Douglas kwam tweeëneenhalf jaar geleden als creative director bij Achtung! en was onder andere verantwoordelijk voor de campagnes voor Wehkamp en ze maakte met Snelweg Sprookjes de meest bekroonde Nederlandse case van het jaar.

‘Achtung zie ik als een droomplek'

Muller over de aanstelling: 'Douglas heeft de afgelopen jaren laten zien van grote waarde te zijn voor het bureau. Haar internationale ervaring en inbreng zorgt voor meer diversiteit in ons werk, ik kijk er naar uit om samen met haar en Sytsma het bureau verder creatief te leiden.’ 

Douglas neemt de management positie van Mervyn ten Dam over. Douglas: ‘Achtung zie ik als een droomplek voor iedereen die van creativiteit houdt, we hebben een onbevreesd team dat alles gedaan krijgt. Het is een eer om elke dag met ze te werken en van te leren.’

Jasper Jansen

Jansen begon zijn carrière bij Achtung! en heeft volgens Muller zonder enige twijfel de meeste campagnes achter zijn naam staan voor het bureau. Hij was verantwoordelijk voor meerdere campagnes voor Porsche en heeft The Hovering Art Director case bedacht voor Adobe. Jansen ziet zijn promotie als een compliment naar het hele bureau: ‘In de afgelopen acht jaar hebben we met Achtung! mooie stappen en vooruitstrevend werk weten te maken, daarin heb ik altijd de kans gekregen om met het bureau mee te groeien.

Jasper Jansen promoveert tot creative director
Jasper Jansen promoveert tot creative director

Hollander en Versluis

Hollander en Versluis keren na anderhalf jaar freelance terug op het oude nest. Zij maakten eerder prijswinnend werk voor Volkswagen en Brunel. Hollander: ‘We hebben altijd veel contact gehouden met de mensen bij Achtung. Toen ze ons serieus benaderde om terug te komen als team op het snijvlak van campagnes en digital products moesten we er niet lang over nadenken.’

Hollander en Versluis keren terug
Hollander en Versluis keren terug

JongeHonden

Eerder dit jaar versterkte het bureau zich al met Tom Sibma & Diederik Mulder. Dit team won afgelopen jaren twee JongeHonden-pitches, vertegenwoordigde Nederland in Cannes tijdens de Young Lions Competition en Sibma won de Golden SpinAward Young Talent in 2018.

Tom Sibma & Diederik Mulder
Tom Sibma & Diederik Mulder
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in