Berichten en spraakmemo’s ontvangen van jouw favoriete influencer of creator? Dat kan! Mark Zuckerberg heeft deze week met zijn eigen "Meta Channel 📢’’ aangekondigd dat Instagram binnenkort broadcast channels zal introduceren op Meta, Dankzij deze tool kunnen creators direct in contact komen met hun publiek en diepere connecties te vormen met hun community. Komt het je bekend voor? Ook dat kan! Deze functie bestond al eerder via Telegram.
Eenzijdig?
Met broadcast channels kunnen creators op informele en snelle wijze hun volgers op de hoogte houden. Ze kunnen tekst, foto's, video's en spraakmemo’s delen om hun laatste updates en behind-the-scenes momenten te tonen. Daarnaast kunnen ze zelfs polls creëren om feedback van hun fans te verzamelen. Iets terug sturen? Dat zit er helaas niet in. Alleen de beheerder kan berichten versturen. Volgers kunnen alleen reageren op polls en via emoji’s.
Balans opzoeken
De impact van broadcast channels op Meta reikt verder dan alleen creators. Ook bedrijven en merken kunnen deze functie benutten om hun community nog meer te betrekken. Het biedt hen de mogelijkheid om nog directer en op grotere schaal te communiceren met hun publiek. Wij van Dorst & Lesser vinden het een mooie toevoeging om betrokkenheid en interactie te creëren. Wel is het essentieel om een goede balans te vinden. Zo wil je voorkomen dat je als merk overweldigend en dwingend overkomt. Maar misschien is een bericht van je BFF altijd goed, of niet ;)?
Creative Social Agency Dorst & Lesser spot wekelijks de laatste trends op social, zodat je weet wat er speelt.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!