Het gaat om een toename van 19 procent in juli naar 32 procent in augustus (4.591.000 unieke bezoekers). Dat zorgt ervoor dat Startpagina in de top-50 commerciële merken van 37 naar 22 opschuift.
De sterke groei komt na de integratie van de website van GoeieVraag in Startpagina. De stijging in bereik is onder jongeren (13-24 jaar) het sterkst; in vergelijking met Startpagina trok GoeieVraag wat jongere bezoekers aan en het lijkt erop dat deze groep nu Startpagina weet te vinden.
Ook Pokémon is verder gegroeid, naar 16 procent. Hoewel dit hoger ligt dan juli 2016, zien we in de laatste augustusweken dat het bereik alweer daalt.
Alle ranglijsten staan hier.
Met de publicatie van de resultaten van augustus 2016 zijn er 3 jaren GfK DAM-data beschikbaar. Vanaf september 2013 heeft de markt via GfK DAM inzicht in het bereik van sites en apps en het profiel van de gebruikers. Naast diverse mogelijkheden voor gebruikers om zelf analyses te maken of rapportages te ontvangen, publiceert Adformatie maandelijks de online bereikstop50 GfK DAM.