Het digitale bureau Van Ons heeft voor het Nederlands Instituut Beeld en Geluid een interactieve app ontwikkeld met gebruik van de iBeacon-technologie. Deze app wordt gelanceerd tijdens de uitzending van de Top 2000 vanuit het Top 2000 Café in Beeld en Geluid.
Ook dit jaar verwacht Beeld en Geluid grote drukte tijdens de 156 uur durende live-uitzending tussen kerst en nieuwjaar. Om de wachtende bezoekers alvast in de sfeer te brengen, kunnen ze mee doen aan een muziekquiz.
Ze krijgen op basis van hun plek in de rij fragmenten te zien waar vragen aan gekoppeld zijn. Kortom: de iBeacon-technologie creëert een enorme scope aan
mogelijkheden om van de passief wachtende consument een actieve betrokken consument te maken.
Radha Pleijsant (online marketing strateeg Beeld en Geluid): 'Wij zijn met Beeld en Geluid sinds 2010 gastheer van de top 2000. De week van de live uitzending op NPO Radio 2 is voor ons de drukste week van het jaar, vorig jaar ontvingen we in die week 25.000 bezoekers. Aangezien de wachttijd al snel een uur bedraagt, zochten we naar een manier om onze bezoekers tijdens het wachten te entertainen waardoor de Beeld en Geluid beleving al plaatsvindt voordat er een stap over de drempel is gezet. Van Ons heeft de oplossing gebracht met als resultaat de interactieve muziekquiz.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!