Always bespreekt faalangst in de nieuwe #LikeAGirl-film

De bekende reclamecampagne van Always (Procter & Gamble) krijgt een vervolg

Bureau Leo Burnett Chicago wint sinds 2014 talloze prijzen met de campagne #LikeAGirl, waarmee Always het zelfvertrouwen van meisjes wil verbeteren. In de nieuwe video pakt het merk faalangst aan.

Vervolg: falen is niet erg
De vervolgcampagne heet ‘Keep Going’. In de video laat Always zien dat falen niet erg is: je kunt het ook gebruiken om zelfvertrouwen op te bouwen.

In het filmpje zie je een groep meisjes die allerlei uitdagingen tegenkomen op school. Denk aan een schoolopdracht, een presentaties of een gymles. De reclame is zowel online als op tv te zien.

Onderzoek: 50% van de meisjes is bang om te falen
Always baseert de nieuwe campagne op een eigen onderzoek (een enquête onder Amerikaanse meisjes van 16-24 jaar), waaruit blijkt dat de helft van de meisjes bang is om te falen in de puberteit. 70% van alle pubermeisjes vermijdt nieuwe dingen door faalangst.

De oorzaak? Acht van de tien meisjes zeggen bang te zijn om anderen teleur te stellen. Ze hebben het gevoel dat ze perfect moeten zijn voor de buitenwereld en daarom zijn ze bang om fouten te maken. 75% zegt dat sociale media dat gevoel versterken.

Campagne #LikeAGirl
De campagne #LikeAGirl begon in 2014. De actie moet afrekenen met de stereotypering ‘als een meisje’. Rennen als een meisje, vechten als een meisje. Die uitdrukkingen zijn geen complimenten en slecht voor het zelfvertrouwen van meisjes. Dat pakt het merk aan door #likeagirl ombuigen tot woorden die een positieve bijklank hebben, in plaats van een negatieve.

De campagne  won diverse prijzen, waaronder een D&AD black Pencil en een Glass Lion in Cannes (2015).

Credits:
Regisseur: Lucy Luscombe
Copywriters: Garrett Vernon en Anthony Brooks
Art direction: Jillian Lamb en Jin Yoo
Media: Publicis

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie