Het merk achter de thuisbezorgservice van Albert Heijn, Etos en Gall & Gall gaat voortaan gewoon Albert Heijn heten.
Klanten die online bestelden, deden dat al een tijdje via AH.nl. Het zal echter nog wel een tijdje duren voordat de naam Albert.nl helemaal uit het straatbeeld is verdwenen. Adriaan Thierry, verantwoordelijk voor omnichannelmarketing en format bij de Zaanse grootgrutter, zegt in het personeelsblad Aha: 'De bezorgauto's gaan we niet overspuiten en ze worden pas vervangen als het nodig is. Ook de kratjes blijven we gebruiken totdat ze kapot zijn.’
Albert Heijn meldt verder dat er in 2013 ruim een miljoen bol.com-pakketten zijn opgehaald in AH-supermarkten. In het filiaal in Huizen loopt daarnaast een proef met de bestverkopende boeken van Bol.com op voorraad in de winkel en een bestelscherm voor andere titels. Die kunnen dan de volgende dag worden afgehaald.
Pick-up points
Het aantal pick-up points groeit ook gestaag. Albert Heijn heeft nu dertien online afhaalpunten en vier bezorgpunten bij bedrijven. 'Dat aantal gaan we dit jaar verder verhogen', aldus Thierry.
Bron: Distrifood
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!