Airborne vertrekt uit bureaugroep Ace en gaat zelfstandig verder

Bureau denkt als ‘stand alone’-specialist meer ruimte te hebben voor innovatie en uitbouwen van expertise.

Het Airborne-team, v.l.n.r. Reinjan Prakke, Jeroen de Bakker, Marvin Jacobs, Sam van Ommen, Maaike Luijer

Audio-agency Airborne is uit bureaugroep Ace gestapt. Eigenaren Jeroen de Bakker en Marvin Jacobs hebben de activiteiten van Ace overgenomen en gaan zelfstandig verder met hun bureau. Dit maakten ze bekend tijdens de Dag van de Audio, die vandaag plaatsheeft.

Met deze stap denken De Bakker en Jacobs hun ambities als gespecialiseerde speler in digitale audio en podcasting beter vorm te kunnen geven. ‘Dit geeft meer ruimte voor partnerships en stelt ons in staat om onze focus en expertise verder uit te bouwen,’ aldus Jeroen de Bakker, managing partner van Airborne.

Onvoldoende aansluiting

Volgens Marvin Jacobs, co-founder en creative director van Airborne, bieden digitale audio en podcasting ‘een wereld aan kansen’ voor opdrachtgevers. 

Als zelfstandig bureau zijn er volgens hem meer mogelijkheden om samen met andere bureaus, IP-eigenaren, thought leaders en mediabedrijven aan innovatie en nieuwe verdienmodellen te werken. ‘Zeker nu AI de toekomst vormgeeft.

Rogier IJzermans, ceo van Ace, laat weten blij dat te zijn dat Airborne onder leiding van De Bakker en Jacobs zelfstandig doorgaat. IJzermans richtte Airborne samen met de twee eigenaren op, destijds nog vanuit Ace-rechtsvoorganger Born05.

IJzermans: ‘Dit stelt hen in staat om maximaal mee te bewegen in de snel veranderende audiowereld. Binnen de koers van Ace sluit de specialisatie van Airborne onvoldoende aan, wat de keuze voor verzelfstandiging extra logisch maakte.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie