Kelleher legt uit hoe marketeers de beste resultaten uit hun data kunnen halen, door een juiste toepassing van causaliteit. Marketeers worden geconfronteerd met enorme hoeveelheden (consumenten)data en vinden het lastig om hier praktisch nut uit te distilleren. Hoe bevat, integreer en gebruik je al deze data?
In zijn key note ‘Why should businesses be busy with chasing causality? And how far should they take it?’ illustreert Kelleher aan de hand van insights uit de Buzzfeed-praktijk waarom veel bedrijven nog steeds (onbewust) verkeerde experimenten uitvoeren, vanwege een gebrek aan kennis over de werking van causaliteit.
Event
Marketingtechnology 2016 is het grootste, jaarlijkse event bomvol tools en technieken voor de toekomstgerichte marketeer.
Andere sprekers op MarketingTechnology2016: Jochem Wijnands (mede-oprichter en CEO van TRVL.com), Bart Kuppens (vice president marketing Unilever), Freek Bijl (Valtech), Thijs van der Toom (TechportChina), Gerhard van der Bijl (manager marketingtechnology Wehkamp.nl) en Marc Huijbregts (manager Accenture Digital).
Meer lezen over causaliteit: Hoe los je het kip-ei vraagstuk op? Met een experiment
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!