AB InBev is de grootste bierbrouwer ter wereld met in haar portfolio de merken Corona, Cubanisto, Diekirch, Hertog Jan, Hoegaarden, Jupiler, Leffe en Stella Artois. Voor die merken gaat Isobar de creatie en productie van alle digitale content doen. Zoals de aanwezigheid op sociale media en websites, de creatie en productie van digitale content en activaties via digitale kanalen.
De Belgische en Nederlandse kantoren van Isobar (Amsterdam en Brussel) en AB InBev (Breda, Leuven en Luxemburg) gaan hiervoor intensief samenwerken. Dit samenwerkingsmodel past Isobar - onderdeel van Dentsu Aegis Network - al toe bij een aantal andere adverteerders.
Roland Teerenstra, managing director Isobar Netherlands: 'Het winnen van het gehele digitale account van AB InBev is voor mij de ultieme bevestiging dat de richting die wij zijn ingeslagen met brand commerce de juiste is. Wij streven naar het dichter bij elkaar brengen van brand experiences naar momenten van transactie met technologie, media en creatie.'
Arnaud Hanset, Marketing Director BeNeLux AB InBev, zegt dat het de ambitie is om 'digital een nog belangrijkere rol te laten spelen' voor de verschillende merken. 'We willen innoveren en de consumer experience verbeteren dankzij het gebruik van technologie. Door alle merken onder te brengen bij één bureau kunnen we dat op een efficiënte en kwalitatieve manier doen. Isobar heeft aangetoond hier de geschikte partner voor te zijn, die ook onze richtlijnen kent en respecteert voor het correct toepassen van de STIVA code en van onze eigen Responsible Marketing & Communication Code.'
Het eerste werk voor de biermerken is vanaf januari 2017 te zien.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!