1. Research: We’re Not Very Self-Aware, Especially at Work
'It isn’t what we don’t know that gives us trouble, it’s what we know that ain’t so.' Dat geldt op de werkvloer zeker wat betreft hoe mensen over zichzelf denken en hun capaciteiten.
2. Unilever and The Ad Council on Why Love Has No Labels Hit Home
Als reclame de boodschap goed overbrengt, kan het zich razendsnel verspreiden. Brandchannel schrijft dat de Love Has No Labels-campagne van diverse profit en non-profit-organisaties daar eenbewijs van is.
Brands supporting the campaign—including Coca-Cola, PepsiCo, Procter & Gamble, Unilever, Allstate, State Farm and others—swapped out their logos on social media channels for the Love Has No Labels icon. The result marks a social web case study on creating content that strikes a chord and goes viral beyond its partners' wildest dreams.
3. Report: Brands’ posts to Instagram outnumber those to Facebook
Eind 2014 bleken merken die actief zijn op Instagram zo'n 9,3 keer per week iets te posten. Op Facebook plaatsen merken zo'n 8,8 per week content.
Merken zijn dus actiever op Instagram. PR Daily zet alle cijfers qua Instagraminzet op een rij.
Though the rising popularity of Instagram may seem great for both brands and Facebook, companies should be cautious about what the future has in store.
The Economist zet het even kort op een rij: waarom is er zoveel buzz rondom wearables?
But wearable devices’ utility for the masses remains uncertain. In the meantime, firms and software developers will need to invest more time and resources in designing new applications that will put the “wear” in wearables.
5. Bono, Faust and how to launch a product
Richard Branson is nooit te verlegen om hier een daar wat namen van zijn beroemde vrienden te droppen. You'll love him or you hate him.
In zijn nieuwe blog gaat hij kort in op onder andere U2's samenwerking met Apple voor hun nieuwste album. Hij ziet overeenkomsten met hoe hij het vroeger deed.
The moral of the story? Get people’s attention, otherwise it doesn’t matter how great your product is, nobody will ever hear about it.
6. SXSW: hootsuite on why social needs a human touch
De vice-president customer experience & community van Hootsuite, Jeanette Gibson, geeft vijf tips hoe je als merk sociale media op een menselijke manier kunt inzetten.
Sowieso is het zeker niet aan te raden het contact met de consument te automatiseren. Ook belangrijk: wijs of nudge de consument met vragen soms richting communities waar ze antwoorden op hun vragen kunnen vinden, in plaats van ze met standaard reacties te beantwoorden.