Verzekeraar en pensioenaanbieder a.s.r. organiseert De Andere Tour. Het heeft na een oproep waarin Bernard Hinault en Joop Zoetemelk een hoofdrol speelden 42 deelnemers gevonden die na het passeren van hun zestig verjaardag de tour gaan uitrijden.
Podium
Volgens Bob Stehmann, marketingdirecteur a.s.r., illustreert de Andere Tour dat de essentie van verzekeren is om mensen te helpen in geval van nood of bij schade te helpen: ‘Onze campagnes verbeelden die gedachte en daarbij zetten wij mensen of instanties die een steuntje in de rug verdienen op het podium. Wij zetten nu onze eigen gepensioneerde klanten op het podium om te laten zien dat ze na hun zestigste verjaardag nog steeds de Tour kunnen fietsen.’
Karavaan
Eerder vestigde a.s.r. – dat geen 'traditionele massamediale campagnes' meer voert - de aandacht op zich door Diergaarde Blijdorp te helpen met de #Feyblij-campagne en organiseerde het de ‘Andere Spelen’ om kinderen van de bank af te krijgen. Voor De Andere Tour trapten Hinault en Zoetemelk de campagne af door samen op de tandem door Utrecht te racen. Daar werden de eerste campagnebeelden geschoten, die social zijn ingezet als onderdeel van de deelnemersoproep. De eerste aanmelders mochten een rondje warmfietsen met a.s.r.-pensioenploegleider Thomas Dekker. Bij selectiedag waren Jan Janssen, Nikki Terpstra, Joop Zoetemelk en Thomas Dekker betrokken.
Via www.anderetour.nl is het mogelijk om alle ‘statistieken’ van de deelnemers in te zien en hen via de website aan te moedigen. Intussen volgt een karavaan wekenlang de a.s.r.-pensioenploeg en maakt het items die dagelijks te zien zijn en besproken worden in Tour du Jour (RTL7).
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!