10 suggesties om uw merk (weer) relevant te maken

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Tijdschrift voor Marketing heeft grenzen aan z'n omvang, maar krijgt wel regelmatig artikelen binnen die te interessant voor marketeers zijn om lang op de plank te blijven liggen. Dus stellen we ze in de rubriek op als downloads ter beschikking.

Ditmaal twee artikelen over het bouwen van sterke merken.

Als eerst Dr. Piet Pauwels, universitair docent industriële en internationale marketing aan de Universiteit Maastricht. Hij deed samen met Drs. Koen Harbers (master of science in bedrijfseconomie, Universiteit Maastricht) naar het effect van merkoorsprong in industriële markten.

Hun conclusie: Ook in b-to-b marketing speelt het imago van het land-van-oorsprong een rol. Inzichten in de processen achter dit effect helpen bij het versterken van een merk op internationale markten. De twee geven tevens handvatten om een positief landimago in te zetten voor je branding, maar ook hoe je je kunt distantiëren van een negatief imago-effect.

En Sebastiaan van Rijnsoever geeft in het 'Hoe bouw je een succesvol merk?', naast veel voorbeelden, 10 suggesties om een merk weer relevant te maken.
Adverteerders zullen een plek moeten vinden in het veranderende media- en merkenlandschap, waar consumenten zelf bepalen of ze wel of geen relatie met een merk willen.

Van Rijnsoever geeft in het dagelijks leven leiding aan online communicatiebureau , onderdeel van internetbureau . Daarvoor zat hij bij online communicatiebureau .

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie