Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Zes procent Nederlanders vindt duurzaamheid bij olie/margarine belangrijk’

Nederlanders laten bij hun keuze voor producten als margarine of olie, duurzaamheid zelden meewegen, blijkt uit onderzoek van Inzicht…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Nederlanders laten bij hun keuze voor producten als margarine of olie, duurzaamheid zelden meewegen, blijkt uit onderzoek van Inzicht Marktonderzoek in opdracht van producent van duurzame bak- en braadproducten .

related partner content for mobile comes here

Slechts 7 procent geeft aan dat een milieuvriendelijke verpakking en duurzame grondstoffen voor hen belangrijk zijn bij de keuze voor producten.

Verder geeft slechts 6 procent van de ruim 550 ondervraagden aan dat zij bereid zijn meer te betalen voor een duurzaam product.

Uit het onderzoek blijkt dat mannen twee keer zo vaak op duurzaamheid letten als vrouwen. Bijna één op de tien mannen geeft aan dat duurzaamheid meespeelt in de keuze voor een margarineproduct of olie, ten opzichte van vijf procent van de vrouwen. Maar vrouwen laten zich weer vaker leiden door een keurmerk op de verpakking (17 procent van de vrouwen ten opzichte van 10 procent van de mannen).

De belangrijkste reden om voor een bepaald product te kiezen is dat het moet passen in het voedingspatroon en goed is voor de gezondheid. Bijna de helft van de ondervraagden baseert hun keuze op het vetgehalte of omdat het product past in een cholesterolverlagend dieet. Leeftijd is hierin bepalend: hoe ouder de consument, hoe meer wordt gelet op de gezondheidsaspecten van een margarineproduct of olie.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in