‘Zes procent Nederlanders vindt duurzaamheid bij olie/margarine belangrijk’
Nederlanders laten bij hun keuze voor producten als margarine of olie, duurzaamheid zelden meewegen, blijkt uit onderzoek van Inzicht Marktonderzoek in opdracht van producent van duurzame bak- en braadproducten SunRice.
Slechts 7 procent geeft aan dat een milieuvriendelijke verpakking en duurzame grondstoffen voor hen belangrijk zijn bij de keuze voor producten.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaVerder geeft slechts 6 procent van de ruim 550 ondervraagden aan dat zij bereid zijn meer te betalen voor een duurzaam product.
Uit het onderzoek blijkt dat mannen twee keer zo vaak op duurzaamheid letten als vrouwen. Bijna één op de tien mannen geeft aan dat duurzaamheid meespeelt in de keuze voor een margarineproduct of olie, ten opzichte van vijf procent van de vrouwen. Maar vrouwen laten zich weer vaker leiden door een keurmerk op de verpakking (17 procent van de vrouwen ten opzichte van 10 procent van de mannen).
De belangrijkste reden om voor een bepaald product te kiezen is dat het moet passen in het voedingspatroon en goed is voor de gezondheid. Bijna de helft van de ondervraagden baseert hun keuze op het vetgehalte of omdat het product past in een cholesterolverlagend dieet. Leeftijd is hierin bepalend: hoe ouder de consument, hoe meer wordt gelet op de gezondheidsaspecten van een margarineproduct of olie.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid