Young Works gaat Amsterdamse jongerencommunicatie regelen


Het jongerenplatform (JAA! Jongeren Actief voor Amsterdam) zal de Amsterdamse gemeenteraad gevraagd en ongevraagd van advies voorzien en met een aantal opvallende acties aandacht vragen voor zaken die jongeren belangrijk vinden in hun gemeente. Hiermee wordt nader invulling gegeven aan jongerenparticipatie.
Tevens ontwikkelt Young Works een praktisch handboek over obstakels én oplossingen om te komen tot succesvolle jongerenparticipatie en –communicatie, voor medewerkers jongerenbeleid bij de gemeente en gemeentelijke instellingen. Young Works was in het verleden al vaker betrokken bij jongerenprojecten en debatten in de gemeente.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSTwaalf jongeren (12 – 22 jaar) hebben zich inmiddels verenigd in de kerngroep, die de activiteiten van het JAA!-platform gaat bepalen en coördineren. Deze kerngroep wisselt voortdurend van samenstelling. Van oktober 2002 tot december 2003 brengen de jongeren steeds een ander thema voor het voetlicht, zoals huisvesting of sociale veiligheid.
Amsterdamse jongeren, de Amsterdamse politiek en ambtenaren zijn de belangrijkste doelgroepen voor het platform. Met behulp van opvallende acties wil JAA! ook de aandacht van de media en het grote publiek opvragen. Hun eerste initiatief vond plaats op woensdag 6 november jl.. De jongeren overvielen een raadsvergadering om in enkele minuten de agenda van JAA! te presenteren, hetgeen veel publiciteit opleverde.
De Dienst Welzijn Amsterdam wil de kennis en ervaringen die bij vele instellingen aanwezig is op het gebied van jongerencommunicatie, uitwisselen met alle diensten en jongereninstellingen in de stad. Young Works brengt met interviews en vragenlijsten de bestaande activiteiten en ervaringen in kaart, om dit vervolgens te verwerken in een handzaam communicatieplan met concrete tips, een stappenplan en een checklist.
Communicatiebureau Young Works is gespecialiseerd in het bereiken van jongeren (12 – 24 jaar). Jaarlijks hebben zij met duizenden jongeren contact, in zeer uiteenlopende settings. Ze vragen hen om advies met diverse methoden van kwalitatief onderzoek. Daarnaast trainen ze jongeren om als trendspotter in hun eigen omgeving maatschappelijke en commerciële trends te spotten en te beschrijven.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid