Overslaan en naar de inhoud gaan

Young Works gaat Amsterdamse jongerencommunicatie regelen

Young Works heeft van de gemeente Amsterdam de opdracht gekregen om een jongerenplatform op te zetten en een aanpak te maken om binnen de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het jongerenplatform (JAA! Jongeren Actief voor Amsterdam) zal de Amsterdamse gemeenteraad gevraagd en ongevraagd van advies voorzien en met een aantal opvallende acties aandacht vragen voor zaken die jongeren belangrijk vinden in hun gemeente. Hiermee wordt nader invulling gegeven aan jongerenparticipatie.

related partner content for mobile comes here

Tevens ontwikkelt Young Works een praktisch handboek over obstakels én oplossingen om te komen tot succesvolle jongerenparticipatie en –communicatie, voor medewerkers jongerenbeleid bij de gemeente en gemeentelijke instellingen. Young Works was in het verleden al vaker betrokken bij jongerenprojecten en debatten in de gemeente.

Twaalf jongeren (12 – 22 jaar) hebben zich inmiddels verenigd in de kerngroep, die de activiteiten van het JAA!-platform gaat bepalen en coördineren. Deze kerngroep wisselt voortdurend van samenstelling. Van oktober 2002 tot december 2003 brengen de jongeren steeds een ander thema voor het voetlicht, zoals huisvesting of sociale veiligheid.

Amsterdamse jongeren, de Amsterdamse politiek en ambtenaren zijn de belangrijkste doelgroepen voor het platform. Met behulp van opvallende acties wil JAA! ook de aandacht van de media en het grote publiek opvragen. Hun eerste initiatief vond plaats op woensdag 6 november jl.. De jongeren overvielen een raadsvergadering om in enkele minuten de agenda van JAA! te presenteren, hetgeen veel publiciteit opleverde.

De Dienst Welzijn Amsterdam wil de kennis en ervaringen die bij vele instellingen aanwezig is op het gebied van jongerencommunicatie, uitwisselen met alle diensten en jongereninstellingen in de stad. Young Works brengt met interviews en vragenlijsten de bestaande activiteiten en ervaringen in kaart, om dit vervolgens te verwerken in een handzaam communicatieplan met concrete tips, een stappenplan en een checklist.

Communicatiebureau Young Works is gespecialiseerd in het bereiken van jongeren (12 – 24 jaar). Jaarlijks hebben zij met duizenden jongeren contact, in zeer uiteenlopende settings. Ze vragen hen om advies met diverse methoden van kwalitatief onderzoek. Daarnaast trainen ze jongeren om als trendspotter in hun eigen omgeving maatschappelijke en commerciële trends te spotten en te beschrijven.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in