Overslaan en naar de inhoud gaan

STAP wil einde aan stuntprijzen bier

De Stichting Alcoholpreventie (STAP) concludeert uit een nieuw eigen marktonderzoek dat de bierproducenten en de supermarkten volop blijven…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit ondanks een verzoek van de Kamer om te komen met wettelijke maatregelen tegen deze stuntaanbiedingen. Uit een analyse van 30 recente reclameaanbiedingen voor bier blijken kortingen van zo'n 30 procent op een krat pils eerder regel dan uitzondering. Juist deze week (3 oktober 2002) heeft Staatssecretaris Ross-van Dorp van Volksgezondheid, Welzijn en Sport bevestigd dat 'het aankondigen van en de promotie voor stuntaanbiedingen en dumpprijzen wordt betrokken bij het besluit Alcoholreclame'. Dit als schriftelijk antwoord op een protestbrief van STAP tegen eerdere stuntaanbiedingen. De stichting hoopt dat daarmee een eind komt aan het stunten met de prijs van alcohol. STAP heeft de afgelopen 3 maanden in klantenfolders van o.a. de supermarktketens Albert Heijn, Hoogvliet, Edah en Super de Boer 30 stuntaanbiedingen voor bier aangetroffen. Koplopers waren Heineken (gemiddeld 28,5 procent korting) en Dommelsch (28,3 procent). Uit het onderzoek bleek dat in de afgelopen periode nagenoeg elke week in een van de grote supermarkten bier tegen stuntprijzen werd aangeboden.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in