STAP wil einde aan stuntprijzen bier
Dit ondanks een verzoek van de Kamer om te komen met wettelijke maatregelen tegen deze stuntaanbiedingen. Uit een analyse van 30 recente reclameaanbiedingen voor bier blijken kortingen van zo'n 30 procent op een krat pils eerder regel dan uitzondering. Juist deze week (3 oktober 2002) heeft Staatssecretaris Ross-van Dorp van Volksgezondheid, Welzijn en Sport bevestigd dat 'het aankondigen van en de promotie voor stuntaanbiedingen en dumpprijzen wordt betrokken bij het besluit Alcoholreclame'. Dit als schriftelijk antwoord op een protestbrief van STAP tegen eerdere stuntaanbiedingen. De stichting hoopt dat daarmee een eind komt aan het stunten met de prijs van alcohol. STAP heeft de afgelopen 3 maanden in klantenfolders van o.a. de supermarktketens Albert Heijn, Hoogvliet, Edah en Super de Boer 30 stuntaanbiedingen voor bier aangetroffen. Koplopers waren Heineken (gemiddeld 28,5 procent korting) en Dommelsch (28,3 procent). Uit het onderzoek bleek dat in de afgelopen periode nagenoeg elke week in een van de grote supermarkten bier tegen stuntprijzen werd aangeboden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid