Overslaan en naar de inhoud gaan

XXS Amsterdam maakt razendsnelle radiocampagne voor HelloFresh

Recept voor boekoeloekoeburgers in 10 seconden
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Maaltijdboxleverancier HelloFresh zendt vanaf deze week recepten uit op de radio. XXS Amsterdam versnelde de recepten 8 keer, zodat ze binnen de 10 seconden blijven. Als je de radioreclame opneemt met de slowmotion-functie van je smartphonecamera, kun je het recept horen.

related partner content for mobile comes here

In dit filmpje zie je hoe het werkt.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

De radiocommercial wordt dagelijks op een vast tijdstip uitgezonden op Qmusic en 100%NL. ‘Op Qmusic bijvoorbeeld rond vijf uur, het boodschappenmoment’, vertelt creative director John de Vries.

Grote campagne

De commercials zijn onderdeel van . Ook de tv- en abri-campagne draaien om gezond en gevarieerd koken. ‘Het idee voor deze radiospots ontstond toen we bezig waren met de tv-reclame’, vertelt creative director René Verbong. ‘In de commercial laten we mensen zien die aan het koken zijn, maar dan teruggespoeld. We gingen experimenteren met afspeelsnelheden en kwamen zo op het idee voor ’s werelds snelste recept.’

Te snel

HelloFresh vraagt nogal wat van de radioluisteraar: je moet snel je telefoon pakken, de slowmotion-functie vinden en het recept opnemen. ‘De eerste keer lukt het natuurlijk niet, dan gaat het veel te snel’, zegt Verbong. ‘Daarom hoor je de recepten elke dag op hetzelfde tijdstip. Dan kun je er klaar voor zitten.’

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Vernieuwend

Ze verwachten niet dat mensen massaal de recepten opnemen, maar willen vooral impact maken met een vernieuwende radiocampagne. ‘Maar we hopen wel dat mensen het minstens een keer proberen’, zegt De Vries. ‘Je staat verstelt, het is bizar. En het zijn ook nog eens inspirerende recepten. Heb je al eens een boekoeloekoeburger gemaakt?’

Credits

Bureau: XXS Amsterdam
Creatie: John de Vries (CD), René Verbong (CD), Wessel Beumer, Barend Stegeman
Music Composer & Engineer: Peter Horwitz
Strategie: José Evers
Productie: Judith Kampman
Account: Robbert-Coen Koreman

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in